Pages

יום שני, 18 באפריל 2011

חידת מיקסטייפ - עשר המכות


כמו כל בלוגר שמכבד את עצמו גם אני רוצה לנצל איזה חלק ממסורת בת אלפי שנים כדי ליצור פוסט מטופש. הי, אם ליאיר לפיד מותר להפוך את רשימת הדברים שמעצבנים אותו בארץ ללא פחות מכתבת "עשר המכות של ישראל", אני יכול לעשות מעשר המכות מיקסטייפ. לפחות אני לא מבזבז על זה נייר.

אז ככה זה עובד ילדים - לפניכם מיקסטייפ של עשרה שירים. כל אחד קשור במידה מטופשת יותר או מטופשת פחות למכת מצרים אחרת. 
עזרו לאמרי לחבר בין השיר למכה*. 
בין הפותרים נכונה יוגרלו 15 דקות של תהילה.

בהצלחה וחג שמח!


*החלפה בין "דבר" ל"שחין" לא תחשב כטעות כי מי לעזאזל יודע.

סמנו את השורות הבאות כדי לגלות את התשובות המתסכלות:

דם - Tangled Up In Blue של דילן, שפותח את Blood on the tracks.
צפרדע - Save Me של איימי  מאן, מתוך הפסקול של מגנוליה, אולי הסרט האהוב עלי, שבשיאו גשם של צפרדעים.
כינים - אותן כינים שבגללן ב My Iron Lung תום יורק מתלונן "we scratch our eternal itch". (אף אחד לא אמר שזה יהיה קל. או לא אידיוטי.)
ערוב - את Fireworks מבצע קולקטיב של חיות המשחית את אוזני כל ארץ מצרים! הא הא!
דבר - המגפה רודפת את ממפורד ובניו ששרים "The flesh that lived and loved will be eaten by plague".
שחין - היא מין צרעת, ולכן The Modern Leper.
ברד - מתאים כמובן לשיר "ברד ברד". עוד להיט לוהט הלהקה האהובה "ריבת פנינים"!
ארבה - (תתכוננו לשנוא אותי) : "ארבה ארבה זמן, שהקרח לא נמס כאן". נורא.
חושך - I See a Darkness. ברור.
בכורות - כריס מרטין כפרעה בגרסת המחזמר המשונה ביותר שאפשר להרים ליציאת מצרים, שר Where Is My Boy.


7 תגובות:

ארז.ס אמר/ה...

רעיון נחמד!
save me של איימי מאן לקוח מהסרט מגנוליה בו היה גשם של צפרדעים.
i see darkness של בוני פרינס בילי = מכת חושך (דהה...).

אורי קלר אמר/ה...

יש לי יש לי!
בשיר "זיקוקין" של קולקטיב החיות אבי טר צורח בדרכו האופיינית:
"היא יורקת אותי לתוך *נהרות הדם* הזעופים שלה".

שיר נהדר. עד עכשיו אף פעם לא התעמקתי במילים של אנימל קולקטיב ואני חושב שהגיע הזמן להתחיל.

אמרי מרמור אמר/ה...

הממ... "קולקטיב של חיות" אתה אומר...
נשמע כמו מכה אחרת לגמרי :)

שירה אמר/ה...

where is my boy (היפיפה!) - מכת בכורות
the modern leper - שחין (או דבר?)
hail hail - ברד ברד!

גיאחה אמר/ה...

Save me - צפרדעים, כמובן.
Hail hail - ברד
Where is my boy (איזה שיר מעולה) - מכת בכורות
The modern leper - שחין
Fireworks - דם (ותודה לאורי קלר) או, אכן, ערוב (של חיות, כשם הלהקה?).
בוב דילן - אם אנימל קולקטיב זה לא דם, אז אולי השיר הזה מקושר לדם, כי הוא מתוך Blood on the tracks?

לא הצלחתי לפצח את השמלה ממדריד, ממפורד, רדיוהד.
אבל לפחות שמעתי שוב שירים נהדרים :)

ארול אחד אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
ארול אחד אמר/ה...

רדיוהד -
We scratch our eternal itch
אני מניח שזה שחין או כינים?

ממפורד -
The flesh that lived and loved will be eaten by plague
זה בטח דבר.

הוסף רשומת תגובה