Pages

יום שני, 18 באוקטובר 2010

מזל טוב גלי צה"ל!

נו, אז גלי צה"ל חגגה אתמול 60 שנים של אלכס אנסקי ונפוטיזם, ואתרי החדשות בחרו לציין את האירוע בשכנוע כל המעורבים לסגור את התחנה בהקדם האפשרי.
עינב שיף מוואלה כותב "סנגוריה של התחנה מצביעים על היותה מופת לליברליזם, אבל למעשה ימיה החתרניים של גל"צ חלפו לפני שנים רבות. די להאזין לכמה דקות של הסתה והדחה ב"מילה האחרונה" כדי להבין שגם התחנה הצבאית התיישרה לפי הקו הלאומני שמושל כיום בכל התקשורת הישראלית. אחרי סגירתה המיוחלת, את המוזיקה של גלגלצ נוכל למצוא בתחנות האזוריות ורזי ברקאי יוכל לשים נקודה במקום אחר"..."החיילים החביבים, לעומת זאת, יוכלו עם שחרורם לשלם כמה עשרות אלפי שקלים למכללה לתקשורת כדי להתמחות ברזי התחום במקום לזכות ביתרון לא הוגן על יוצאי צבא אחרים, שנאלצים לעבוד למחייתם במלצרות ובתדלוק." ומקנח ב- "לכן, סביר להניח שגם אם גלי צה"ל תמשיך להיות מופת של הדחקה וטשטוש ישראליים וסמל לשלטון הצבא בלב ליבה של המדינה, בחגיגות ה-80 של התחנה כבר לא תקראו מאמר הקורא לסגירתה. לא כי הסיבות ישתנו – פשוט לא יהיה מי שיפרסם את הדברים."
אאוץ'.
מעיין רודה במאקו בועטת בגופה עם "כשיש לך תקציב מהמדינה, כשאתה מעסיק חיילים על משכורת רעב, כשאין צורך לשדר פרסומות שעולות על העצבים של המאזינים – גלי צה"ל וגלגלצ מוציאות עצמן משוק התקשורת החופשית, ומונעות תחרות הוגנת ושוויון הזדמנויות. גלי צה"ל, פני את מקומך, את מזיקה לחופש העיתונות, לחופש התעסוקה, ולכיס שלנו. אנחנו לא צריכים אותך יותר."


"מזל טוב גל"צ! תמותי!" - האינטרנט 


אני מבין את הטיעונים האלו, ולצערי הם נכונים פחות או יותר (אפילו שאני די בטוח שלא החליפו מגישים במילה האחרונה מהיום הראשון חוץ מגידי גוב, אז אולי סטיית הדעות של חלק מהמגישים ימינה היא פחות מאפיין לאימוץ הקו הלאומני של גל"צ ויותר מאפיין של רוב האזרחים במדינה. אה, וגם למי איכפת מהמילה האחרונה?) אז אני מבין שיש הרבה סיבות מאוד הגיוניות שהיא תיסגר ושמדינה שתחנות הרדיו המובילות שלה הן תחנות רדיו צבאי היא לא מדינה בריאה. מבין.
הבעיה היא שלא ממש בא לי שגל"צ תיסגר.
"בני בשן, מייד אחרי איריס קול! הישארו עימנו"
אני אוהב רדיו עם שידורים חיים של הופעות, עם קוטנר בלי לחצי רייטינג, עם ציפורי לילה, עם האוניברסיטה המשודרת, בלי פלייליסט ובלי פרסומות. זה לא בכוונה, באמת.
אבל גם אם אני מבין שאין יותר הצדקה לקיום של גל"צ אני עדיין נדהם מהתמימות של שיף ורודה שמאמינים ששוק הרדיו בישראל יטמיע את שדרניה וייצור לה תחליף. הוא לא. בני בשן לא ישדר תכנית יומית בשום מקום, טייכר וזרחוביץ' יעבירו לפרסומות ודיווחי תנועה כל 6 דקות באיזה תכנית בוקר, רונה קינן לא תשדר בשום מקום שעתיים ציפורי לילה, אף אחד לא ישדר הופעה של מתי כספי בשידור חי וכולנו כבר ראינו מה היחס של הרדיו המסחרי לאנשים כמו יואב קוטנר. 


בתוך התחנה המשונה הזאת, שמתיימרת לעשות עבודה עיתונאית תחת פיקודם של מושאי הכותרת הראשית צמחו להם בשקט איים של תרבות ואיכות שייעלמו יחד איתה. גל"צ אולי לא אמורה להתקיים אבל בלעדיה תישארו עם דידי הררי וורדה רזיאל ז'קונט. אולי זה מה שצריך לקרות אבל זה לא מוצא חן בעיניי בכלל.
מזל טוב גל"צ ועד מאה ועשרים.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

צודק

אביטל אמר/ה...

עינב שיף הוא מגוחך, בעיקר כשעל כל שעת שידור של "המילה האחרונה" יש מאתיים שעות שידור של רזי ברקאי, יעל דן ודומיהם. אבל נו, עינב שיף.

אני מבינה את העמדה שלך, אם כי במתכונתה הנוכחית אני מאוד בעד לסגור את תחנת-המעבר-לעריכה-בווינט העלובה הזאת. אולי פשוט צריך בה פחות תוכניות פוליטיקה ויותר תוכניות תרבות.

הוסף רשומת תגובה