Pages

יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

סינגל : מוניקה סקס - השמלה ממדריד

האלבום האחרון של מוניקה סקס יצא ב- 2003. קוראים לו "חיות מחמד" והוא אחד מאלבומי הרוק הכי טובים שיצאו כאן ואני מוכן ללכת מכות על זה (לא באמת, יש לי עור עדין).
מאז "חיות מחמד" מוניקה סקס לא התפרקה רשמית, אבל כל החברים פנו לעבוד על שלל פרוייקטים אישיים שהמשותף לכולם הוא כמה הם פחות מוצלחים מאלבום של מוניקה סקס. יסלחו לי חובבי "אל דוראדו" של סובול (ורע מוכיח) ו"שר צ'יזיק" של פיטר רוט אבל בשביל שני אלבומים שמעורבים בהם רק אנשים נורא מוכשרים, הם יצאו משעממים ברמות ממש מפתיעות ("אני מופתע מכמה שאני משועמם" - ציטוט מדויק שלי כששמעתי את "אל דוראדו"). גם שחר אבן צור הוציא כל מיני דברים.. "עירומים" היה נחמד לא? ו"כיכר מגן דוד" היה... "עירומים" היה נחמד לא?
בקיצור עם כל הכבוד לחיפוש האמנותי של שלושתם, לפעמים אתה פשוט רוצה שיפסיקו עם כל הקשקושים ויוציאו כבר עוד אלבום של מוניקה סקס - אז הייתי מאוד מאושר לגלות הבוקר שמוניקה סקס הוציאו סינגל ראשון מאלבום חדש שבדרך.
קוראים לשיר "השמלה ממדריד" והוא נשמע ככה:


המחשבה הראשונה שלי היא שיהלי סובול הפך למבצע מאוד אפקטיבי, ואני לא בטוח אם המילים האלה ("הרבה הרבה זמן הקרח לא נמס כאן") היו עובדות כמו שהן עובדות אם הוא לא היה שר אותן. האמת היא שהמחשבה הראשונה שלי הייתה "שיר נחמד". קצת מבאס שהוא רק נחמד, אבל שירים של מוניקה תמיד עבדו יותר טוב במסגרת של אלבום שלם אז עוד מוקדם לדעת.
המאזין חד האבחנה לא יופתע לשמוע שעופר מאירי הפיק את השיר הזה (ואת כל האלבום שבדרך, "מנגינה") ואני עוד לא בטוח אם אלה חדשות טובות. נראה שהכיוון הפעם הוא הפקה ועיבודים מוקפדים יותר, אבל אני לא בטוח  אם ההפקה הסטרילית של מאירי היא לא קצת יותר מדי בשביל מוניקה, להקה שכל כך מאופיינת בסאונד הרבה יותר "חי". 
אבל למה להתקטנן, אתמול לא היה שיר חדש של מוניקה סקס, היום יש. אז היום יותר טוב מאתמול. בינתיים זה מספיק.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה