Pages

יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

חובת הורדה : Louie

מי שלא שמע על Louis CK שירים יד. 
דחוף לראות את הקטע הזה ולחזור אלי.


לואי סי קיי הוא הסטנדאפיסט הכי טוב בעולם כרגע. מי שלא מאמין לי מוזמן לפנות לפרופ' ריקי ג'רווייס יושב ראש האקדמיה לדברים מצחיקים. אליך, ריקי.
סי קיי לוקח כל סטנדאפיסט אחר כרגע כי הוא כנה יותר. הוא מוציא עמוק מתחת לשטיח כל מחשבה מזוהמת ותחושה מביכה שהרגשת בחיים ושם עליה זרקור. זה נורא מצחיק וגם נורא מטהר.
הוא כבר ניסה בעבר להעביר את ההומור שלו לטלוויזיה עם סיטקום ב HBO בשם Lucky Louie , אבל הוא בוטל אחרי עונה אחת ודי בצדק. משהו שם לא ממש עבד. זה לא נורא כי לפני שנה הזמינה רשת FX מלואי פיילוט לתכנית משלו לאור הצלחת הסטנד אפ ספיישלים שלו ב HBO (והם כולם סופר מומלצים). סי קיי הסכים בתנאי שהשליטה האמנותית כולה שלו. FX שלחו כסף והוא שלח בחזרה פיילוט.
 התוצאה היא הסדרה הקומית הכי מקורית בטלוויזיה כרגע – Louie.



הסדרה עוסקת באופן מפתיע בסטנדאפיסט הגרוש לואי סי קיי שמגדל לבד את שתי בנותיו בניו יורק.
סי קיי הוא הכותב, הבמאי והעורך של התכנית ולכן התקבלה כאן הצצה כל כך מדוייקת לתוך הראש המעוות שלו.
פרק מורכב בדרך כלל מכמה קטעי סטנדאפ ושני קטעים קצרים מצולמים מהחיים של לואי. נדרשים כמה פרקים להתרגל לסגנון הזה. הסטנד אפ מצחיק מהשנייה הראשונה, אבל הקטעים המצולמים יידרשו קצת יותר השקעה. לפעמים הם קומיים ולפעמים אין בהם בדיחה אחת, והם נמצאים בתנועה מתמדת על הספקטרום שבין ריאליזם לאבסורד מוחלט. ברגע אחד אתה נפעם מכמה מהדיאלוגים הכי מרתקים שנראו השנה על המסך (לדוגמה שיחה בפרק השני עם סטנדאפיסט גיי על מקור המילה fag) ורגע אחר כך מגיעה תפנית הזויה מהמציאות (לדוגמה סצינה בה הבחורה אותה ניסה לנשק בסוף דייט עולה על מסוק ונמלטת מזירת האירוע). 




הכל מסתדר שכשאנחנו מבינים שאנחנו לא בעולם האמיתי כרגע - אנחנו בעולם כמו שלואי רואה אותו, וכמו מספר טוב לפעמים הוא יגזים את התיאור כדי להעביר את הפואנטה, כמו באחד מהפרקים בהם הדיילת שלו בטיסה מגישה לו לשתות אצבעון פלסטיק מלא במים.
מישהו חכם אמר פעם שלדבר על טלוויזיה זה כמו לצפות בפילוסופיה (אני אעוות ביטויים איך שבא לי, שמעתם?), אז אני רק אומר ש Louie היא הקומדיה הטלוויזיה הכי מעניינת בסביבה - אז יאללה, תנו בטורנטים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה