Pages

יום שני, 20 בדצמבר 2010

סקר סוף שנה


דילמה - מצד אחד, כבר כתבתי שאני לא רואה צורך ברשימות אלבומי/שירי השנה גם מהבלוג הזה. מצד שני, אם אתה לא נותן איזה פוסט סיכומי בדצמבר שוללים את רישיון הבלוגר שלך במקום, או לפחות משלחים בך איזה טוקבקיסט ממאקו.
אז בואו נעשה משהו קצת יותר צנוע לסגור את השנה הזאת - סקר.
כל מי שרוצה מוזמן לענות בתגובות על חלק או על כל שלושת השאלות הבאות:

1. מה האלבום/השיר שהכי אהבת השנה?
2. מה ההופעה הכי טובה שראית השנה?
3. מה הדבר הכי טוב שקרה לך השנה?


אפשר לבחור יותר מאחד, אפשר לא, אפשר לפרט, אפשר לא, אפשר ישראלי, אפשר לועזי - מה שרוצים. העיקר לחלוק משהו שתפס אותך השנה באמת.

טוב, אז אני אתחיל.
אלבום/שיר
שמעתי המון מוזיקה מעולה השנה. יש לנו גישה לכל כך הרבה מוזיקה ממבחר כזה גדול של אמנים שכבר אין חיה כזאת שנה בלי מוזיקה מעולה (לא רע האינטרנט הזה). אבל בכל זאת היה אלבום אחד ששמעתי השנה באותה האינטנסיביות שבה הייתי שומע מוזיקה לפני שהייתה לי גישה לכל כך הרבה דברים באותו הזמן (מבלבל האינטרנט הזה) - Mines של Menomena.
מנומנה תמיד הייתה להקה מרתקת. שיטת כתיבת השירים שלהם בשימוש בתוכנת לופים שהם תכנתו תמיד הביאה תוצאות מסקרנות ולפחות כמה שירים גדולים באמת בכל אלבום (וסאונד תופים מדהים). אבל Mines הוא בעיני האלבום העמוק והאחיד ביותר שלהם. יש כאן את כל מה שהיה גדול בעבודות הקודמות שלהם, רק טוב יותר - השירים עדיין נולדים מתוך ליקוט איטי ועריכה של מנגינות מאולתרות שמודבקות יחדיו אבל בתוצאות אי אפשר לראות את התפרים והמילים חזקות הרבה יותר. יצאו השנה אלבומים גדולים יותר ואלבומים יותר פורצי דרך, אבל Mines הוא האלבום שנחרט אצלי במקום ההוא שנשמר למוזיקה שתישאר איתך גם אחרי שהשנה תיגמר.

Dirty Cartoons

הופעה
יש לי יותר מאחת ולא אכפת לי.
קודם כל - עינב ג'קסון כהן מארחת את דניאלה ספקטור באוזן בר. יש הופעות שכובשות אותך עם גרוב, יש כאלה שתופסות אותך בביצים ואז יש את ההופעה שעוטפת איתך בחיבוק עמוק ומנחם. כשדניאלה ספקטור (שהוציאה את אלבום הבכורה הטוב של השנה) ועינב ג'קסון כהן (שעומדת להוציא את אלבום הבכורה הטוב של השנה הבאה) שרות ביחד משהו בך נסדק.

עוד הופעה מדהימה היא של שלומי שבן, יוני רכטר ושלמה גרוניך בזאפה אמפי שוני.
פשוט אדיר לראות כמות כזו של כישרון, השכלה מוזיקלית וברק ממלאת את הבמה והכל מול קהל כל כך... צמא.
יש משהו בהופעה כזאת מול כזה סדר גודל של קהל ב-2010 שהוא יותר מעוד אירוע, הוא הצהרה. לילה אחד שבו האי המוזיקלי הבודד שלך הופך לאי של שפיות מלא בפרצופים מחייכים ששרים ביחד את "ציור" ו"שיר אהבה סטנדרטי". וכשגרוניך שר את "ערב לזיכרי" זה מרגיש כמו טקס הכתרה.

דבר טוב במיוחד
עברתי לגור עם האישה שלי בדירה קטנה משלנו וזה אפילו יותר כיף ממה שחשבתי שיהיה.
וגם התחלתי לכתוב באיזו פינה באינטרנט על דברים שאני אוהב, ויש אנשים שקוראים את זה. זה מאוד לא מובן מאליו.

אז זה הסקר.
רוצים עוד כמה דוגמאות?
בכיף. בואו נשאל כמה עוברי אורח -


דניאלה ספקטור
אלבום/שיר
כרגע אני שומעת רק את סופיאן סטיבנס החדש שהורג אותי ברכות.


הופעה
אחת ההופעות הטובות שראיתי השנה היתה של אלון עדר שמביא בשורה חדשה ומרגשת בתחפושת של שירים שכמו כתבו כאן פעם ומי שרוצה להבין שילך להופעה ודחוף.

דבר טוב במיוחד
הדבר הכי טוב שקרה לי השנה זה שהוצאתי שני אלבומים (!) הראשון עשה לי סיפתח משמח לשנה ומעין יציאה החוצה לעולם, והשני סוגר את השנה (ופותח את הבאה) - אלבום משותף עם בן ספקטור, בן זוגי היקר.
את שניהם אפשר למצוא בבנדקמפ , להאזין בחינם וגם לקנות אם רוצים.
שתהיה שנה אזרחית חדשה וטובה לכולם :)




עינב ג'קסון כהן
אלבום/שיר
אני חושבת שהאלבום שהכי הפתיע אותי (ובכך ריגש אותי מאד) היה The Age Of Adz  של סופיאן סטיבנס,
ומתוכו בעיקר - I Walked.  קסם של ניגוד בין הסאונד הקר לאחד השירים הכי חמים ששמעתי השנה.
האלבום כולו, חגיגה של ניגודים, טקסטורות מעורבבות, והפתעות קטנות שעושות נעים בלב והמון השראה.

הופעה
כאן אין הפתעות - ג'ואנה ניוסום במשכן לאמניות הבמה. בגלל הנבל, הפסנתר, הקול שלה, הדיוק, הנגנים הכל-כך מרוכזים שניגנו כמו מתוך מדיטציה, קשובים לה עם כל הגוף שלהם.
Good Intentions Paving Company היה רגע לא יאומן בזמן.

דבר טוב במיוחד
ניתוח לב פתוח - שיר ראשון מתוך אלבום הבכורה שלי - יצא. הלידה של האלבום השלם עדיין בהתהוות, אבל הרגע הזה - הבוקר שבו השיר יצא לעולם - ובכך עזב את החדר הפרטי שלי, עם כל הפחדים והחשש וההתרגשות, היה בלון חמצן.
זה שיר שהולך איתי כבר כמה שנים, והוא מרגיש לי כמו מונולוג אמיתי של האיברים הפנימיים שלי. קשה להישאר עם זה לבד.
יצירה צריכה לפגוש אוזניים, עיניים, לבבות. באותו הלילה ישנתי עמוק מיוחד, ואחרי שנה מאד מאד עמוסה ולחוצה - היו לי שוב חלומות חדשים.
אני לא חושבת שיש משהו יותר חשוב.





איתמר רוטשילד

אלבום/שיר
מחוץ לתמונה של שירלי קונס.

הופעה
חווה אלברשטיין.

דבר טוב במיוחד
עזבתי את הדיי-ג'וב שלי בטלוויזיה והתפניתי לעיסוק במוסיקה.






מיכאל כהן (כהן@מושון)
אלבום/שיר
קשה לבחור אלבום אחד או שיר אחד שהכי אהבתי השנה, כי יש כל כך הרבה כיוונים, בטח בהיפ הופ. אני כן יכול להמליץ על משהו אחד שקרה במשך כל השנה ועשה אותי מבסוט, וזה סדרת Medicine Show של מאדליב.
בתחילת השנה מאדליב הודיע שהוא מוציא אלבום בכל חודש, פעם חומר מקורי ופעם מיקסטייפ עם קטעים נדירים מהתקליטייה. סה"כ מדובר במוזיקה הכי טובה ששמעתי השנה, בין אם זה הביטים החדשים של המפיק הגאון או קטעים ברזילאים איזוטריים.

הופעה
ההופעה הכי זכורה לי כרגע היא זו של הקותימן אורקסטרה, שחיממו את די ג'יי שאדו (שאיכזב אחושרמוטה). כל כך הרבה וייבז על במה אחת, הנגנים הכי טובים בארץ, ופ'אנק אמיתי ולא מתאמץ.

דבר טוב במיוחד
הדבר הכי טוב שקרה לי הוא שסיימתי להקליט את האלבום החדש של כהן @מושון - בדרך אליכם!!!!!





תעני אסתר
אלבום/שיר
האלבום שהכי אהבנו השנה הוא קוץ ברוח של שלום גד. אלבום עם 13 שירים יפים, שבשמיעה שנייה ניהיים יפים יותר.
השיר שהכי אהבנו השנה הוא סרט זר של להקת רוקפור. מרגש ומורכב, עם סאונד ועיבוד מרהיבים.


הופעה
להקת "אנטיביוטיקה" באוזן בר - מופע אפל אל תוך עולמם האפל והרדיקלי.

דבר טוב במיוחד
הדבר הכי טוב שקרה לנו השנה הוא הצטרפות של יונתן יידוב להרכב. זכינו להכיר ולהתחבר עם אדם מצחיק שנון חכם, ומוזיקאי בחסד.





שלום גד
אלבום/שיר
 מחוץ לתמונה של שירלי קונס.
ישראל היא חלק מהעולם אז אני מניח שאפשר לבחור אלבום ישראלי בסיכום של שנה עולמית...
זה אלבום שכולל שישה שירים בלבד וניתן להשיג אותו באוזן השלישית ובבנדקמפ של שירלי קונס.
שירלי קונס היא הדבר הכי טוב שקורה כרגע.
ולא, אני לא מכיר אותה מהשכונה או משהו כזה,רק מהשירים.

הופעה
באופן טבעי, ההופעה של שירלי קונס בלבונטין. שירלי מקפידה להקרין ביישנות וצניעות בין השירים כדי לאזן
את הנוכחות השורפת שהיא מפגינה כשהיא שרה.

דבר טוב במיוחד
הגעתי לנירוונה, כלומר, הוצאתי שני תקליטים שאני אוהב בלי להתחשב בגורמים פיזיים.





מיכל גבע
אלבום/שיר
אלבום השנה שלי הוא האלבום של כל החתיכים אצלי שיצא השנה.
אני חושבת שהוא מאוד מדוייק, רוק'נ'רול במיטבו.

הופעה
סיפורים במונו עם קרולינה.
ההופעה של קרולינה פשוט השאירה אותי פעורת פה מול הכשרון והאישיות של הבחורה הזאת .
מצאתי את עצמי יושבת בהופעה הזאת ובוכה ואז נקרעת מצחוק ואז שוב בוכה.
פשוט אשה מרגשת קרולינה, מאמינה לה לכל מילה ולכל צליל.

דבר טוב במיוחד
הדבר הכי טוב שקרה לי השנה הוא שאלבום הבכורה שלי יצא לאוויר העולם. אחרי עבודה ממושכת של 3 שנים סוף סוף האלבום יצא ואין ב\ספק שזה לווה בהקלה ענקית ושחרור.
מה גם שבעקבות היציאה שלו, חזרתי לכתוב המון שירים חדשים וזה הדבר שהכי מרגש אותי בחיים האלה.




כל החתיכים אצלי

גלעד מאיר
אלבום/שיר
שנת 2010... אלבומים?
זה כבר מזמן נראה לי משהו קצת מיותר, והאחרון שבאמת פגע בקונספט הזה היה אי שם בשנות ה- 80' וקראו לו שלום.
אבל בכל זאת, יש אלבום השנה שאני ממש מעריך: נינט- קומוניקטיבי.
בכנות אני אגיד שלא שמעתי את כולו וממה ששמעתי זה גם לא הדבר הכי מגובש בעולם,
אבל מתי קרה לאחרונה בישראל שאמן כל כך מצליח עם כל כך הרבה ציפיות שם הכל בצד והולך לעשות מה שהוא רוצה ומה שהוא מאמין בו ועוד עושה את זה ברמה כל כך גבוהה.
הלוואי על כולנו. כבוד.

הופעה
כל החתיכים אצלי. כן, לפעמים יוצא לי לראות את ההופעה מלמטה.

דבר טוב במיוחד
הדבר הטוב ביותר שקרה לי השנה במוסיקה - מופע השקת האלבום שלנו בבארבי.
לחלוק במה עם אבני הרוק הישראלי יהודה עדר, חמי רודנר,אלי לולאי, לא יכולתי לחלום על הופעה יותר מרגשת מזו.

נמרוד לביד
אלבום/שיר
אוקי, אני לא מכיר אף אלבום ישראלי שיצא השנה.. בלועזי זה לגמרי Them Crooked Vuluters
שגם משלב את ההופעה הכי טובה שראיתי השנה, שלהם בפסטיבל ורכטר בבלגיה.

הופעה
ההופעה הכי טובה שראיתי בארץ הייתה של Hank & Cupcakes שהייתה ממש מגניבה.
ואני מצטרף לחבריי לגבי ההופעה שלנו בבארבי שהייתה אולי הדבר הכי טוב שקרה לי השנה אחרי פורנו ב HD

הוד שריד
אלבום/שיר
אין ספק שצריך להוריד את הכובע לאלקטרה על השיר הזה Coming To Get You...
כל פעם שאני שומע את זה אני חושב שזה ברמה של חו"ל.
כמו כן יצא לי להקשיב ל The Knife וממש לאהוב את הקטע שלהם. אלקטרוני, מרקיד ועם זאת מאוד קול.
יש גם את Die Antwoord שזה הדבר הכי הארד קור ששמעתי כבר הרבה זמן אבל גלעד בטח יספר לכם על זה כי הוא יותר התלהב מזה ממני...

הופעה
מזמן לא ראיתי הופעה של משהו חדש שממש הפתיע אותי או הפיל אותי מהרגליים.
כמובן שמטאליקה היו חיות, אבל יותר מעניין לדבר על האינדינגב האחרון, שם יצא לי לשמוע הרבה להקות שעד אז רק שמעתי עליהן, ביניהן ראויים לציון Drunk Machine שיש להם סאונד וקטע מגניב
ושממל, שיודעים לתת הופעה מדהימה (איזה ליקוק תחת למונוקרייב שלנו).

דבר טוב במיוחד
אממ... כאילו, קרו גם כל מני דברים בחיים האישיים, אבל את מי זה מעניין?
אספר על הלהקה -
מלבד מופע ההשקה של האלבום של כל החתיכים שהיה היי לייט מרגש, אני חושב שמה שקורה ללהקה
בזמן האחרון, אפילו שזה מין קורה לאט עושה לי טוב על הנשמה.
יש הרגשה שגיבשנו משהו אמיתי וטוב ויציב והקהל מגיב לזה, ויותר ויותר אנשים אומרים שהם מכירים את השירים ואוהבים את הקטע שלנו. בשבילי זה כמו אוויר לנשימה ואפילו שזאת לא תהילת עולם עדיין (על מי אני עובד) זה מאוד מרגש כל פעם מחדש.
נקווה שכך נמשיך.

איה זהבי פייגלין
אלבום/שיר
מבחינתי שיר השנה, ואני לא צוחקת בכלל - חליק עם הבכי י'בינתי של שני יצהרי.

הופעה
היהודים במצדה.
אולי זו הנוסטלגיה ששיחקה תפקיד ואולי זו פשוט העובדה שזו אחת הלהקות רוקנרול הכי טובות שפועלות היום.
וכמו כן, איפה הילד שחזרו להופיע, ואני לצערי בשנות פעילותם אי שם בניינטיז הייתי עוד תינוקת בגן. לכן לשמחתי נכחתי בהופעה חיה של להקת רוקנרול מאותה תקופה שעוד היה רוקנרול בארץ. השתוללתי והתרגשתי כאילו אני בת 15.

דבר טוב במיוחד
ההשקה לאלבום הבכורה של כל החתיכים אצלי. ברור !





אוהד שרגאי
אלבום/שיר
השיר שהכי אהבתי השנה זה אור גדול של אמיר דדון. יצא לי לבכות איתו לא מעט.

הופעה
ההופעה הכי טובה היא של איחו ושאלטר שהם צמד אילתים שעברו לתל אביב ועושים רוק אלקטרוני משובח, מקפיץ ומהנה.

דבר טוב במיוחד
הרבה דברים טובים קרו השנה (:








ירונה כספי
אלבום/שיר
האלבום שמאוד משמח אותי השנה , Congratulations של MGMT. הוא מבריק, נסיוני ועם שירים מעולים - השיר Brian Eno מתוכו הוא אחד היפים .

הופעה
ראיתי כמה הופעות טובות, אבל ההופעה שהכי נהנתי בה היא של ברי סחרוף. שירים מעולים ודינמיים לצד כריזמה שקטה וקוליות אמיתית!

דבר טוב במיוחד
הדבר הכי טוב שקרה לי השנה הוא כמובן יציאת האלבום החדש  אגו וההופעות  עם ההרכב  המשובח שלי שגם ניגן באלבום.











אור בהיר (איטליז, הפיק את "אגו" של ירונה כספי)

אלבום/שיר
האמת ,הייתה שנה קשה ואין משהוא שהפיל אותי מהרגלים ב 2010.

הופעה
פיקסיז בברצלונה.

דבר טוב במיוחד
טור עם אטליז בגרמניה וספרד, ולמדתי לבשל דג עם רוטב שמנת ושקדים.











רם פאקינג אוריון
אלבום/שיר
אלבום השנה שלי הוא אלבום הבכורה של רוצי בובה שהפקתו מסתיימת ממש בימים אלו.

הופעה
הופעת השנה והעשור היא ההופעה שלא תאמן שדילינג'ר אסקייפ פלאן נתנו בברבי.

דבר טוב במיוחד
קשה לבודד רגע אחד טוב מהשנה שהיתה בגדול ממש מוצלחת ומעניינת עם הרבה התחלות וחוויות , המון הופעות, הקלטות, פרויקטים, שירים חדשים ובלי אף פרק זמן סתמי או משעמם (הסטטוסים שלי [בפייסבוק] יעידו על כך).




טוב נראה לי שכולנו הבנו את הרעיון, אז עכשיו תורכם. מה תיקחו אתכם מהשנה הזאת?


16 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

גם אני רוצה!
אלבום - עתיד של גבריאל בלחסן
הופעה - ג'ואנה ניוסום כמובן
דבר טוב במיוחד - החשמלית החדשה והמבריקה שלי...

חן אמר/ה...

לא בטוחה על אלבום, אבל השיר שחוזר אלי הכי הרבה הוא "בחוץ" של ערן צור... שיר מדהים
ההופעה הכי טובה שראיתי היא של LCD soundsystem
ודבר טוב.. מצאתי עבודה שאני לא שונאת :)

grinch אמר/ה...

menomena טובים מאוד, אבל סופיאן הוציא את האלבום שהכי אהבתי. בישראלים גבריאל בלחסן וגם "רישומי פחם בצבע" בלטו מעל כולם

ואם כבר אמפי שוני - ג'ירפות נתנו שם הופעת השקה מטורפת לאין כניסה לפילים, היה מעולה

אנונימי אמר/ה...

הבכורה של כל החתיכים אצלי הוא אלבום שיישאר איתי מהשנה הזאת
כמו שאמרת, אולי יש אלבומים יותר פורצי דרך אבל זה אלבום שאני לא מפסיק לשמוע,
הופעות היו המון.. אינדינגב של השנה היה אדיר אז אני אבחר בהופעה של טייני פינגרס שם,
והתארסתי השנה, אז זה דבר טוב

אנונימי אמר/ה...

אלבומים-
גבריאל בלחסן-עתיד
Sleigh Bells-Treats
das racist-shut up dude

דברים טובים שקרו השנה:
Louis C.K בא משום מקום (יחסי)עם התוכנית הכי מצחיקה וחכמה שראיתי מאז....
(עדיין לא מאמין שבאיזה טקס אינטרנטי מוערך הוא הפסיד לתוכנית פאנצים חביבה בשם קומיונטי,לא מאמין ש it's always sunny in philadelphia לא זכתה לאיזכור באותו הטקס)

team ico הכריזו על חידוש HD ומועד יציאת 2 המשחקים הראשונים שלהם ל playstation3 ומי שחושב שגיימינג זה לא תרבות שיחזור אלי אחרי שהוא שיחק את שני המשחקים האלה!

גיאחה המילץ על אחלה בלוג לקפה של הבוקר.

אמרי מרמור אמר/ה...

ההפסד של Louie אכן שערוריה, יש מספרים שצוות השופטים איבד כמה לילות של שינה עקב ההחלטה..
It's always sunny in philadelphia לא הייתה במיטבה השנה וזהו.
וכמי שהעביר חלק נכבד מהשנה הזאת עמוק בתוך Bioshock 2, אין שאלה שגם בגיימינג יש יצירות מופת :)

(ומזל טוב למתארסים, מוצאי העבודות, קוני החשמליות וקוראי הבלוגים.. שנה אזרחית טובה לכם)

looly אמר/ה...

האלבום שילווה אותי גם בעשור הבא הוא האלבום הראשון של דניאלה ספקטור - כל כך יפה שבא לבכות :)
בהופעות חייבת להצטרף למקהלת גואנה ניוסום...

גל אמר/ה...

http://spitfire.bandcamp.com - אלבום של להקה צעירה (B

אנונימי אמר/ה...

אלבום -רויקסופ
הופעה- לס קלייפול בבארבי
דבר טוב- עזיבת העבודה אחרי 10 שנים

אגב, אני מרגישה שאנשים פשוט מותשים מסיכומי העשור של שנה שעברה .אין צורך להתנצל על שמסכמים בכל זאת. זה טבעי שנרצה להתבונן ,לציין , לחגוג או להתאבל.

manWithHat אמר/ה...

אלבום - קרולינה מנצחת אצלי בפוטו-פיניש את טל כהן-שלו, רוקפור ויעל קראוס.

ההופעה של השנה מבחינתי הייתה ממש ביום הראשון של השנה - Oi Va Voi בבארבי. גם Amadou & Mariam שהופיעו בזאפה עשו לי ממש טוב :)

דבר טוב במיוחד - הפסקתי לחכות לחברים העצלנים שלי שיבואו איתי להופעות והתחלתי ללכת אליהן לבד. היה שווה.

עופר אמר/ה...

אלבום-אד טרנר והדנילוף סנטר
שיר-plan b-stay too long
הופעה-איחוד של הסטרוקס באייל אוף וויט

אמרי מרמור אמר/ה...

כמה בחירות מעולות...
איך שכחתי מאמאדו ומרים? ומקרולינה? וdas racist?
ואני לא רוצה לדבר אפילו על הממזר בר המזל שהיה בהופעה של הסטרוקס :)

אנונימי אמר/ה...

רק אני מת על ארקייד פייר או שזו פשוט בחירה נדושה מדי?

ענבר אמר/ה...

אלבום שמאוד אהבתי-total life forever של foals
שיר טוב-cant hear my eyes של אריאל פינק וגם blue blood של foals

Noa אמר/ה...

הייתה שנה פסיכית מבחינה מוסיקלית, לדעתי.
ורם, אתה גאון הדור שבחרת את דילינג'ר כהופעת השנה שלך!
אין סיכוי שאני אצליח לבחור רק דבר אחד משלושת הקטגוריות שניתנו כאן, אז אני פשוט אתן לשצף המילים לפרוץ:

אלבום/שיר: מקומיים מדהימים כגון דניאלה ספקטור, שהעיפה אותי לגמרי עם מה שיצא ממש עכשיו עם האיש שלה, גבריאל כמובן, יעל קראוס קסומה, שלום גד מלטף, ובעולם הגדול - מסכימה עם המשתחווים לארקייד פייר, Baths המדהימים, סופיאן, למרות שעוד לא הבנתי את האלבום הקסום הנוכחי עד סופו, פליינג לוטוס ובמיוחד השיר עם תום יורק.

הופעה: אביב באוזן 2/1/10. נחרט לי עמוק בלב ובצלעות. ובגזרה הבינלאומית - דילינג'ר, ל.ס.ד מערכות שמע ו-וובן האנד.

ובקטגוריה השלישית היו כמה אירועים אישיים שאשמור לעצמי, אך בעיקר הרבה צלילים טובים. כן ירבו :)

אנונימי אמר/ה...

שני אלבומי השנה שהצליחו להפיל אותי מהרגלים, איתמר צינגלר וירונה כספי ,מומלץ ביותר לראות אותה בהופעה

הוסף רשומת תגובה