Pages

יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

ביקורת טלוויזה - מעצר בית עם קיציס ופרידמן


קיציס ופרידמן תמיד היו צמד קומי מזן חריג בהומור הישראלי. לעומת רוב צוותי הקומיקאים בארץ שמורכבים רק משחקני דמויות ועובדים במיטבם במערכונים (אסי וגורי, אלי ומריאנו, גרייניק ואלתרמן, מה קשור וכו) קיציס ופרידמן הם צמד מזן ה"סטרייט מן והדמות הפרועה", והם מצויינים בזה. כל כך מצויינים שגויסו לאותם תפקידים ממש בארץ נהדרת - קיציס הוא הסטרייט מן של המדינה שנותן את האיזון מול כל הדמויות הפרועות שסביבו, ובראשן פרידמן שזוכה להיות חולה הנפש המוביל של התוכנית כשהוא משאיר את החיקויים המדוייקים יותר לאסי כהן, מריאנו ובעיקר לפיניש.
השאלה תמיד הייתה האם יש להם אפשרות לתרגם את הכימיה שלהם לתכנית שונה מהפורמט המוכר של קיציס בתור המנחה השפוי מול פרידמן הדמות המטורפת (מחלומות בהקיציס ועד החטא ועונשו). אפשרות אחת היא תכנית מערכונים מעדת ה"ישראלים" אבל קיציס לא ממש במיטבו כשחקן דמויות (למרות ניסיון חביב ב"לגעת באוכל" שלהם בביפ) - אז מה עושים?
פשוט מאוד - נותנים לקיציס ופרידמן לשחק את הגירסה הכי איומה של עצמם באחת מהקומדיות הישראליות הכי טובות שראיתי בערוץ 2.


"מעצר בית", התכנית המוקומנטרית החדשה שלהם, עובדת על רעיון מאוד פשוט - קיציס ופרידמן נזרקים מארץ נהדרת ונכנסים למעצר בית בדירה של קיציס אחרי ש-21 סלבים נהרגים בתאונת רכבת הרים בלונה פארק שפתחו. עכשיו הם מחפשים דרכים להחזיק עוד קצת בתהילת העבר, להעביר את הזמן ולא להשתגע.
בסדרה פרידמן משחק את עצמו כאידיוט מושלם בלי שום סינון בין המוח לפה והוא קורע מצחוק, אבל דווקא קיציס נותן את הדמות שעושה את הסדרה - קיציס הוא הסלב הישראלי בשיא עליבותו שרק מנסה למצוא דרך לשמור על רלוונטיות ופאסון בביצה על שם גיא פינס. גם שחקני המשנה נותנים עבודה מעולה, בעיקר נועה פניני בתור העוזרת האישית של השניים.
אגם רודברג. כשהיא תתלבש אני אחשוב על משהו שנון.

לפחות לפי הפרק הראשון, רוב ההומור בסדרה מגיע מפיצוץ בועת "עולם הזוהר" הישראלי. אפשר לצפות לים הופעות אורח של סלבים (בעיקר מבית קשת) שיבואו לצחוק על עצמם. זה כבר מסוג הדברים שקיבלנו בעבר בתכניות אחרות אבל בתכנית הזאת זה עשוי הרבה יותר טוב והרבה יותר שחור. הצד האנרכיסטי של השניים שלא באמת נראה על המסך מאז חלומות בהקיציס יוצא כאן החוצה שוב ושוב בכתיבה שלהם - אלה לא עוד בדיחות בשקל על איך שכוכבי ריאליטי נעלמים ברגע אלא בדיחה על איך שעדיף היה לגיא גיאור למות כי עכשיו אולי יזכרו אותו, אלה לא בדיחות על סלבים שמתאמים צילומי פפראצי, אלא על אגם רודברג שרוצה שקיציס יכה אותה מול המצלמות כדי להיות ילדה רעה. בקיצור התכנית הזאת הולכת עד הסוף.

יש לי איזה הרגשה שתכנית כזאת תלך לאיבוד בערוץ שתיים - כרגע היא מתוכננת לשישי ב 22:30, שיבוץ לא רע, אבל אני לא בטוח שהמקום של תכנית כזאת הוא לא בערוץ נישה. היא לא מתאימה לכל אחד, ואלה לא קיציס ופרידמן שהקהל רגיל לקבל בארץ נהדרת (ממש באותה שעת שידור).
בכל מקרה, לפי הפרק הראשון "מעצר בית" מצטרפת בגדול לעליית המדרגה של הקומדיה הישראלית של השנים האחרונות יחד עם רמזור, המשרד ואבודים באפריקה. אם היא ממשיכה ככה יכול להיות שהיא גם תעלה למדרגה משלה.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה