Pages

יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

חמש סיבות לראות את The Social Network


ממש עוד מעט מגיע לקולנוע הסרט החדש The Social Network* המספר את סיפור ההקמה של פייסבוק ועל הדרך ינסה לתפוס את רוח התקופה וכאלה. אני ממש רוצה כבר  לראות אותו, והנה חמש סיבות למה:

1. דיוויד פינצ'ר ביים את הסרט. הוא ביים גם את "שבעה חטאים" ו"מועדון קרב" והם מעולים, אז אולי גם הסרט הזה יהיה מעולה. לזה קוראים היקש לוגי.

דיוויד פינצ'ר ביים גם את זה.
2. ג'סי אייזנברג מככב. ג'סי אייזנברג הוא כמו מייקל סרה, רק כריזמטי ויודע לשחק. בעצם הוא בכלל לא כמו מייקל סרה. אה, והוא גם היה בזומבילנד! זומבילנד היה ממש כיף! וגם ב Adventureland! עם הבחורה מדמדומים כשהיא עוד הייתה מגניבה! אני נלהב!

ג'סי אייזנברג שיחק גם בזה.
3. ארון סורקין כתב. ארון סורקין כתב לטלוויזיה את Sports Night (הטובה והנשכחת), The West Wing (הטובה והצדקנית) ואת Studio 60 (הלא ממש טובה, אבל עם רגעים). לקולנוע הוא כתב את "בחורים טובים" ואת "מלחמתו של צ'ארלי וילסון" ושניהם היו כתובים מצויין. סורקין הוא כותב מהסוג שאוהבים או שונאים, אבל בכל מקרה אי אפשר לטעות בכתיבה שלו. מצד אחד הדיאלוגים שלו חכמים מאוד, שנונים, מהירים וקולחים. מצד שני לפעמים הם קצת חכמים מדי, אף-אחד-לא-מדבר-ככה חכמים מדי.
לי נראה שהכתיבה שלו תהיה אמינה ותשב מצויין בפה של חבורת גאוני היי טק מכורים לרד בול, אז הוא יתאים יופי לסרט הזה.
(היי, זוכרים כשיאיר לפיד ניסה לכתוב The West Wing בעברית, ויצאה לו סדרה מלאה אנשים שמדברים כמו יאיר לפיד? מה זה היה? קריפי, זה מה שזה היה.)
ארון סורקין נתן השראה לזה, אבל אני סולח לו.

4. זה סרט על פייסבוק. וזה מעניין משני כיוונים - מצד אחד, כולנו משתמשים בדבר הזה כל הזמן, אז די מעניין לשמוע איך הוא נוצר, הפך לאימפריה ומי נדפק בדרך. מצד שני, סרט על אתר אינטרנט? אפשר להוציא מזה סרט מעניין? אפילו Pirates of Silicon Valley על המאבק בין אפל למיקרוסופט היה רק מעניין לפרקים, אז מסקרן לראות אם הצליחו להוציא מפייסבוק סיפור לסרט טוב.

5. לא שאיכפת לנו ממבקרים אבל... The Social Network מקבל את הביקורות הכי טובות שראיתי כבר הרבה זמן. 97 ב metacritic ו 97% ב Rotten Tomatoes ליתר דיוק. אין דברים כאלה.

הנה הטריילר המכיל סיבת בונוס - יש בסרט אחת מהסצינות הקלישאתיות האהובות עלי, בהן הגאון כל כך גאוני שהוא כותב נוסחאות מתימטיות על החלון כי דפים לא יכולים להכיל את הגאונות שלו! מה עוד אפשר לבקש?



*תת רשימה - חמישה הימורים לשם העברי של הסרט :
1. חברים אינטימיים ברשת
2. פייסבוק מת מצחוק
3. המרגל שעשה לי לייק
4. רשת קטלנית
5. גברת תפתחי, זה מרק צוקרברג

3 תגובות:

עינת אמר/ה...

אתה זוכר מי קודם כתב נוסחאות מתימטיות על החלון?
דני מוג'ה!

בכל אופן, ראיתי את הסרט ביום שיצא - גם הפסקול מטריף! וג'סטין טימברלייק ממציא שם אופי מרהיב לדמות שהוא משחק, יזם סולסיק ונאפסטר.

התסריט לא עושה חסד עם בחור צעיר בשם זאקרברג, אבל הוא זיליונר, אז אין מה לרחם. דיאלוגים טובים מאוד - פחות פייסבוק. זה סיפור על חברות ומעמד יותר מהכל.

אמרי מרמור אמר/ה...

"חשבון פשוט" רולז!
אוף עוד לא ראיתי, אבל זה עדיין נשמע מעולה...
מה שאני כן יכול לומר זה שהפסקול באמת מצויין - אחד מהדברים הכי טובים שטרנט רזנור עשה בשנים האחרונות.

אנונימי אמר/ה...

חזק מאוד ואגב אפשר לצפות בו באתר 10Q.TV
תודה רבה

הוסף רשומת תגובה