Pages

יום ראשון, 14 בנובמבר 2010

חובת הורדה : Terriers


Terriers היא סדרה שלא קל למכור. התיאור השטחי שלה מושך את האנשים שלא יאהבו את התוכן שלה, ודוחה את האנשים שיתאהבו בה (להלן, אתם).
בואו ננסה בכל זאת - הנק דולוורת', שוטר ואלכוהוליסט לשעבר ולשעבר (דונל לוג, שאתם מכירים מאלף סדרות אחרות), מחזיק עסק בילוש פרטי קטן וחסר רישיון עם חברו הטוב בריט (מייקל ריימונד-ג'יימס). להנק יש גרושה ואחות סכיזופרנית, לבריט יש חברה, לשניהם אין כסף. לאורך העונה הם מסתבכים בחקירה שגדולה עליהם בכמה מידות. זהו בגדול.
נשמע כמו עוד סדרת פשע פרוצדורלית עם אנטי גיבור שאוהבים למרות (או בזכות) כל הפגמים?
אז טריירס הרבה יותר מוצלחת מזה וזה די דופק אותה בכל מה שקשור לרייטינג.
כל מי שהגיע לתכנית בשביל קצת פשע, קצת בדיחות, אולי איזה בחורה אסירת תודה עם עיניים דומעות קיבל סדרה שמתעקשת להימנע מהצפוי. הצופים הבררנים יותר לא ממש חשבו שיש להם מה לחפש שם.


מתחת למעטפת העלילתית הצפויה יחסית יש כאן דרמת בילוש אפלה (היו מבקרים שהשתמשו במילה נואר, אבל זה לא ממש מדוייק) על חברות. היחסים בין הנק ובריט הם החברות הגברית הכי אמינה ומרגשת על המסך. כמו איזו גירסה מודרנית לדון קישוט וסנצ'ו פנזה, הם מחזיקים ומגבים זה את זה בסדרה של קרבות אבודים. לוג וריימונד-ג'יימס בנו כאן שתי דמויות עגולות ומשכנעות. בכל סצינה אתה מרגיש כאילו אתה מצוטט לשיחה שהתחילה לפני שהגעת ותמשיך אחרי שהמצלמה תחתוך למקום אחר. הדרמות האישיות שלהם מבולגנות כמו החיים, והבדיחות עולות מהדינמיקה בין הדמויות ולא משורות מחוכמות מדי שאף אחד לא היה אומר בעולם האמיתי.

טריירס היא גם יופי של סידרת פשע עם חקירה שלאורך העונה מתפתחת לקונספירציה שלא הייתה מביישת את Damages, אחותה לרשת FX. בכלל FX עושים טלוויזיה מצויינת כרגע (Louie, The League, Justified ושאר ממתקים) ושווה לתת סיכוי לתכניות חדשות מהרשת הזאת. מאחורי הסדרה עומד טד גריפין, מהכותבים של אושן 11 ו Matchstick Men החביב של ניקולס קייג' ואפשר להרגיש את החוש שלו לטוויסטים קטנים בעלילה בדיוק כשנדמה לך שהבנת לאן כל זה הולך.

במילים אחרות, Terriers מוצדקת לגמרי בתור סדרת פשע ושווה לגמרי הורדה בכל מקרה. מה שהופך אותה לצפיית חובה הוא מצרך שהופך נדיר לאחרונה בטלוויזיה - דמויות שאכפת לך מהן.


4 תגובות:

ניימן אמר/ה...

מסתבר שאני לא צופה ולו בסידרה אחת של FX. האשמה בי? קראתי קצת על טרייר כשהיא עלתה ודילגתי עליה מהר מאד. אבל נו, שיכנע אותי, וברגע שייגמרו הדברים שאני צופה בהם אגש אליה.

(האמת היא שרק השבוע התחלתי לראות מרלין ויש לי עכשיו שלוש עונות להשלים שם. אז יקח קצת זמן..)

ניימן אמר/ה...

פססט...
בשבילך:
http://www.tvsquad.com/2010/11/17/terriers/

saarg אמר/ה...

ככה יפה להמליץ לאנשים להפר זכויות יוצרים ולהסתבך עם החוק הבינלאומי?

אמרי מרמור אמר/ה...

חס וחלילה! אני רק מציע לכם לשקול להוריד את ה DVD ממדפי החנויות המובחרות לאחר שישוחררו מארזי הפרקים בארץ בצורה חוקית ולגשת בצורה מסודרת אל הקופה. אבל אני מבין איך הניסוח עלול להיות מטעה.

הוסף רשומת תגובה