Pages

יום רביעי, 12 בינואר 2011

אנשי המצלמות



אולי זה רק אני, אבל שמתם לב שבזמן האחרון התכניות שמסקרות בידור נהיו מרושעות יותר?
כלומר גיא פינס ושאר החברים תמיד התעסקו בטראש ורכילויות זה ברור, זאת העבודה שלהם. אבל  בשנה האחרונה, בעיקר מאז שפינס עבר לערוץ 10 והתחיל להתחרות בחדשות הבידור של לאון רוזנברג שתפסו את המשבצת הישנה שלו, כולם נהיו קצת פחות בני אדם.

בחדשות הבידור של הוט אימצו את הגישה הביקורתית שהנהיג פינס בשנים שלו שם. כל העניין הזה של "חדשות בידור עם שיניים" הוא בהחלט עדיף על התחנפות מלוקקת לכל פליט ריאליטי או כוכב ילדים בן יומו שעובר בפריים, אבל הפרשנות של רוזנברג לגישה הזאת היא הפרשנות השטחית ביותר. התכנית של רוזנברג לא מסוגלת לקחת עמדה ביקורתית אמיתית, ולכן היא מסתפקת בכמה הערות לעגניות אחרי כל כתבה ושאלות מעליבות שנשאלות בחיוך רחב.
רוזנברג התחיל גם את פינת הוידאו פפראצי הדוחה (בהשאלה מ TMZ), והתחיל לשלוח "כתבים" עם מצלמות כתף להיתקע בפרצוף של מיטב יושבי הביצה בדרכם לחניון או לקחת את הילד מהגן, ואלה נאלצים לענות על שאלות מביכות מעדת "איפה האקס שלך" באמצע הרחוב רק כי זה מצטלם יותר טוב מלא לשתף פעולה בכלל ולצאת כבדים מכל העניין.

 ואז גיא פינס רואה את הבעת ה"אני טוב יותר מכל זה" של רוזנברג ומחליט להעלות את הרף.
לופ הצילומים של בר רפאלי דוחפת איזה צלם, הראיון עם המטרידה החולנית של אורנה בנאי (שנאלצה להקליט בבית תגובה לדברים כדי להגן על עצמה), והחיטוט אחרי כל פרט מביך בחייהם של מתמודדי הריאליטי של הרגע הפכו את התכנית ללא נעימה לצפייה. רוב הזמן מוקדש לחיטוט בפצעים טריים או חימום של ריבים. בדגימה מהירה מהימים האחרונים אפשר למצוא תחקיר מעמיק על הסיבות לאי גיוסו של ג'קי מהאח הגדול לצה"ל, בלונדינית מחויכת ששואלת את סיון דרור מאותה התכנית על שיקום היחסים עם החבר בו בגדה, ומין הלוך ושוב של "הוא אמר עליך שאתה זבל, יש תגובה?" בין אושיות כמו חנה לסלאו, קובי פרץ ומרגול. ואני יודע שהתגובה לכל זה היא "הם רצו להתפרסם, הם ידעו למה הם נכנסים ועכשיו זכות הציבור לדעת" ואני אומר, הם ידעו למה הם נכנסים אבל אתה לא חייב להיות כזה זין.

כל זה מזכיר לי את הסיפור היפה הזה מתוך This American Life שמסביר הרבה יותר טוב את הבחילה שאני מקבל בזמן האחרון מהתכניות האלה:



אולי אפילו בפוסט האחד הזה כבר הקדשתי יותר מדי מילים לתכניות טראש מטופשות שמסקרות כוכבים של תכניות טראש מטופשות אחרות. אבל אני מחבב טראש, ורק בגלל שמישהו משתתף בטראש לא אומר שצריך להתייחס אליו כמו זבל.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה