Pages

יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

חמישייה: פודקאסטים משובחים


פעם הייתי מכור לרדיו. במקום שעכשיו מחובר אליו האייפוד ישב ווקמן אדום עם מדבקות שירשתי מאחותי והעביר את היום עם קלטות האוסף שלי (יום שלם להכין קסטת אוסף על טייפ דאבל קאסט - אני זקן) אבל בעיקר עם רדיו. קוטנר בצהריים, היפות והאמיצות, ציפורי לילה,  היפופוטם, עסק שחור, תכניות הצהריים שגלי צה"ל היו שמים בקיץ (זוכרים את "בשנטי עם בני בשן"?) - כולם מילאו את הרקע של היום שלי.

אבל אז הגיע עידן הנגנים הדיגיטליים ומאז שמעתי מוזיקה בלבד. עצם הרעיון של להפעיל את הרדיו בדיוק בשעה מסויימת כדי לשמוע מישהו מדבר כבר נראה לי די מוזר. קצת שכחתי כמה נחמד סתם לשמוע אנשים מעניינים אומרים דברים מעניינים עד שהתחלתי להוריד פודקאסטים. בשבילי פודקאסטים הם תגלית די חדשה, כלומר תמיד ידעתי שיש משהו כזה אבל לא ממש הבנתי למה זה טוב, אז תסלחו לי אם אני מספר לכם דברים שאתם יודעים מזמן.
הפודקאסט הוא ההתפתחות הטבעית של הרדיו - רדיו להורדה לפי דרישה בכל נושא ובכל סגנון בפורמט שמתאים לנגנים דיגיטליים. הכי נוח לחפש פודקאסטים מעניינים באיי טיונס. יש ים תכנים וכמעט הכל בחינם. פשוט משוטטים, מקשיבים קצת ואם משהו מעניין עושים מנוי והאייטיונס כבר יוריד לכם תכנים חדשים.  הפורמט הזה עדיין יחסית צעיר ובגלל זה קורים שם כרגע הרבה דברים מעניינים, אבל הם מסתתרים בין ערימות של זבל.

מה שמביא אותי לחמישייה של היום - פודקאסטים משובחים.
כרגיל נספור לאחור, ניצור מתח מדומה בעזרת היררכיה מזוייפת ונשגר עוד טיל.



The Nerdist
אולי אתם זוכרים במעומעם את כריס הארדוויק, המנחה של Singled Out ב MTV. מסתבר שהוא גם קומיקאי חכם ומצחיק ובנוסף גם חננה לא קטן (ממש כמוכם. לא כמוני, אני גזעי). כשהגיע גל הרשתות החברתיות והפופולריות העולה של כל מה שגיקי הארדוויק יצר לו אימפריית רשת קטנה. הוא מנחה את Web Soup המצחיקה, הקים את הבלוג המצויין nerdist.com, שומר על טוויטר מעודכן יותר מרוב הקולגות שלו ומעלה פעם בשבוע פרק של הפודקאסט הפופולרי שלו - The Nerdist Podcast. בפודקאסט, הארדוויק ושני חבריו הקומיקאים ג'ונה ריי ומט מיירה מדברים על תרבות פופ בכלל וקומדיה בפרט עם אורח מתחלף. כולם שנונים, כולם מצחיקים והארדוויק מנחה את הכל בכיף גדול. בקיצור, גיקים יקרים - מישהו עשה תכנית במיוחד בשבילכם. לא תשמעו?
אפשר להקשיב כאן.


The Moth
The Moth הוא פודקאסט המלווה מופע ניו יורקי מצליח בו כל אחד יכול לעלות ולספר סיפור מעניין מול קהל. לפעמים זו תחרות פתוחה לגמרי בה הסיפור הטוב ביותר זוכה, לפעמים זה ערב נושא עם מספרים שנקבעו מראש. בקיצור, פסטיבל מספרי סיפורים עם אנשים יותר מגניבים ופחות איזכורים לבגדד. הסיפורים הטובים ביותר נכנסים לפודקאסט הזה, שהוא תמיד מגוון, מעניין ומבדר.
אפשר להקשיב כאן.

Doug Loves Movies
דאג בנסון הוא סטנדאפיסט מעולה שאולי הכי מוכר בתור הסטלן שיצר את הסרט Super High Me (כמו Super Size Me רק עם גראס ומסקנות חיוביות). בנסון הוא גם עוד אחד מהקומיקאים החכמים שהבינו שהם יכולים לנצל את פורמט הפודקאסטים כדי להביא קהל להופעות, אז הוא יצר את פודקאסט הקולנוע הקורע הזה. בכל תכנית בנסון מארח כמה אורחים, קומיקאים ושחקנים בדרך כלל, מדבר איתם על הסרטים האחרונים שהם ראו ומשחק איתם משחקי קולנוע כשבראשם ה Leonard Maltin Game שבו המשתתפים לנחש סרט בכמה שפחות שמות של שחקנים על פי חצאי משפטים מהביקורת של מבקר הקולנוע לאונרד מלטין. התכנית מוקלטת לפני קהל חי וגם זה מאוד תורם לכיף הכללי. 
Doug Loves Movies זאת שעה מצחיקה נורא שמומלצת לנסיעות הביתה עם חיוך, ופחות לעבודה שם כולם לא מבינים מה עובר על האידיוט המגחך עם האוזניות. ראו הוזהרתם.
אפשר להקשיב כאן.

Comedy Death Ray Radio
אם כבר מדברים על פודקאסטים של קומיקאים, הטוב מכולם הוא הפודקאסט של Comedy Death Ray. 
CDR הוא מופע סטנדאפ שבועי בלוס אנג'לס שלאורך השנים הפך לבית לכמה מהסטנדאפיסטים האלטרנטיביים הטובים ביותר באמריקה. ב 2009 החלה לפעול השלוחה הרדיופונית של CDR בהנחיית הקומיקאי סקוט אוקרמן. 
יותר מכל פודקאסט אחר ברשימה, CDR Radio הוא הרדיופוני ביותר. כלומר, הפורמט כאן הוא הפורמט הקלאסי של צחוקים ברדיו - מנחה שפוי, כמה דמויות מטורללות, אורחים וקצת מוסיקה. נשמע כמו דידי הררי אני יודע, אבל זה מצחיק.
מצטיין במיוחד פול אף טומפקינס, סטנדאפיסט ענק (תנו סיבוב על האלבום שלו Impersonal וגם על הפודקאסט שלו The Pod F Tompkast) שמתארח לרוב בתור איזה דמות (אנדרו לויד וובר או אייס טי בדרך כלל) ותמיד מפיל מצחוק.
אפשר להקשיב כאן.



This American Life
קצת קשה להסביר מה קורה ב This American Life בלי שזה יישמע משעמם. לכל תכנית יש נושא כללי שסביבו הם מביאים סיפורים מעניינים של כל מיני אנשים ועורכים מהם מין קולאז' יפיפה. אמרתי שזה יישמע משעמם.
זאת לא תכנית אקטואלית. לא תמצאו כאן שום התייחסות לענייני היום. רק סיפורים וזכרונות של אנשים אמיתיים. לפעמים זה מצחיק, לפעמים זה מרגש, זה תמיד מרתק.
כדי באמת להבין מה זה This American Life, חייבים להקשיב. אפשר לעשות את זה כאן ומומלץ להתחיל מעמוד ה Favorites.


 מעניין מתי זה יימאס.


4 תגובות:

ניימן אמר/ה...

כבר אמרתי שאני חושב שהחמישייה זה רעיון מבריק לקטגורית פוסטים? פודקסטים זה לא כוס התה שלי - אני קורא ספרים בדרך הבייתה ומקשיב לטינאייג'רים מתווכחים על דברים ברומו של עולם בספסל ליד. אבל אם יש אחד שאני כן מדי מאזין לו, זה StarShipSofa. פודקאסט המד"ב המוצלח בעולם.

ואני מבטיח לבדוק את The Nerdist בהזדמנות הקרובה. נשמע כמו משהו שילך טוב בכוס התה שלי :]

אמרי מרמור אמר/ה...

בנאדם קורא מספיק פעמים את High Fidelity ומתחיל לסדר הכל ברשימות top 5.
StarShipSofa נשמע מבטיח, אני אבדוק את העניין...

אופיר אמר/ה...

דרכך הכרתי את the moth אז אני רוצה להחזיר - פודקסט מאוד דומה, רק עם מנחה יותר מרגיז
http://risk-show.com/
כל הפרקים ב itunes חינםף, כל פרק מכיל כמה סיפורים.

אם כבר הזכרת את american life, יש גם את המקביל שלו - this developer life שעובד באותו פורמט בדיוק ומדבר על נושאים מתחום הפיתוח, אבל מהצד האישי ולא הטכנולוגי - מאוד מומלץ.

combreevs אמר/ה...

כיף לראות שיש עוד אנשים כאן שמעריכים את סקוט אוקרמן. או שלך זה דווקא מוציא את הכיף? בכל מקרה אני יודע שבערך 350 ישראלים מקשיבים ל CBB

הוסף רשומת תגובה