Pages

יום שני, 25 באוקטובר 2010

חובת הורדה - Eastbound & Down


רוצים לשמוע משהו עצוב?
בסקירה מהירה באחד מאתרי התרגומים המובילים (בואו נקרא לו סאב-שמנטר) מתברר שאין תרגומים ל Eastbound & Down.
לעומת זאת יש תרגומים ל-8 עונות של שני גברים וחצי.
שני דברים עצובים כאן -
1. שני גברים וחצי הגיעה לעונה שמינית.
2. יש אנשים שרואים מרתונים של צ'ארלי שין וצחוקים מוקלטים, בזמן שהם יכולים לראות את Eastbound & Down (להבא EB&D).

THIS ENDS NOW.


EB&D שנמצאת כרגע בעונה השנייה שלה ב HBO מספרת את סיפורו של קני פאוורס (דני מקברייד האדיר), כוכב בייסבול לשעבר, שמנסה למצוא דרך לחזור אל המשחק ויותר חשוב מזה אל חיי הסלבריטאות אחרי שאיבד הכל. קני עובר לגור עם משפחתו של אחיו בעיירה הקטנה בה גדלו, מוצא עבודה כמורה מחליף לחינוך גופני בבית הספר המקומי ומתחיל להתמודד עם האנשים שחשב שהשאיר מאחור לתמיד.
לפני הכל התכנית הזאת היא המופע של דני מקברייד. קני פאוורס הוא אחת מהדמויות האלה שאי אפשר להסיר מהן את העיניים. הוא בור, גס ודי גזען (בקיצור redneck) וכל משפט שני שהוא מנפק הוא פנינה חסרת טאקט לציטוט מיידי. למרות זאת, קשה לא להיות בצד שלו בזכות כתיבה חכמה ששומרת על האיזון בין המעשים הנלוזים יותר של פאוורס לבין ההשפלות שהוא חווה בכל פעם שהמציאות נותנת לו סטירה בפרצוף. מקברייד בנה כאן דמות מעולה ורואים שהוא נהנה מכל רגע שהוא מעביר בתור האלטר אגו הבהמה שלו. גם דמויות המשנה מצויינות ושווה להזכיר את סטיב ליטל שמשחק את סטיבי ג'נווסקי, העוזר/מעריץ/סטוקר של קני.


אני יודע שעדיין כל זה נשמע כמו בסיס לקומדיה של וויל פארל ולא יותר, אבל ב EB&D יש הרבה יותר מתחת לפני השטח. התכנית הזו הולכת רחוק יותר ועמוק יותר מכל קומדיה סטנדרטית. התסכול של פאוורס אמיתי וצורב, והדרך שהוא עובר וההתפתחות של הדמות מפרק לפרק היא אמיתית הרבה יותר מברוב הדרמות המצליחות בטלוויזיה האמריקאית (מישהו אמר האנטומיה של גריי? אף אחד? יופי).

עוד מילה על התפתחות  - יוצרי הסדרה אמרו בראיונות שהם רואים בסדרה סרט בהמשכים וקל לראות את זה גם מבחינת המראה וגם מבחינת העלילה. EB&D נראית טוב, ומצולמת כמו דרמה מושקעת מלאה בתשומת לב לפרטים. אבל יותר חשוב מזה, התחושה שאתה צופה בסרט עולה גם מהכתיבה -  אין כפתור ריסט בסוף הפרק והדמויות לא הולכות לחזור לנקודת ההתחלה לכבוד הפרק של השבוע הבא. אין תתי עלילות מיותרות, או פרקים שנועדו להעביר את הזמן ולמלא עונה. אין שומן, רק קשת עלילתית עם התחלה אמצע וסוף.

יכול להיות שהטרחונים שלי גורמים ל EB&D להישמע כבדה כמו דרמה תקופתית, אז אני אפשט - יש כאן קומדיה מבריקה, גסה ומצחיקה מאוד שבמרכזה דמות גדולה שכבר הפכה מזמן לקאלט אמריקאי.
תנו בטורנטים.


3 תגובות:

rave אמר/ה...

נשמע קצת "אבי ביטר - חי בסרט "

דייב דנ אמר/ה...

אז יש בסוף תרגום?

תרגום אנגלית לעברית אמר/ה...

חחחחח לגמרי נשמע קצת כמו אבי ביטר חי בסרט :)
מעולה !

הוסף רשומת תגובה