Pages

יום שני, 7 בפברואר 2011

מיליון דולר


אבל אני בן אדם אחר אני,
אני לא טיפוס חומרני אני,
אני אוהב לשמח לבבות
של אנשים של הבריות
הא הא
וגבירותי ורבותי
קבלו את החתן והכלה
במחיאות כפיים סוערות.

מישהו בביטוח ישיר שונא אותי. אין לי כבר הסבר אחר, בחיי.
כשמתי כספי שם את הפאה הדבילית הזאת והקליט מין גרסה מקוצרת ומעוותת ל"לא ידעתי שתלכי ממני" רק כדי שהוא יוכל להקדיש את השיר הזה לאוטו עוד איכשהו הבנתי. כולנו אנשים בוגרים, מתי כספי יכול לעשות מה שהוא רוצה והוא דמות מוכרת מספיק כדי שאני אוכל להבין איך חשבו שאפשר לנצל את הזיכרון הקולקטיבי שלנו כדי למכור ביטוח. אני לא מסוגל לראות את זה, אבל אני יכול להבין איך זה קרה. כשבועז שרעבי שר "לתת" בתחתונים כבר היה בא לי לבכות כי הבנתי שמדובר ברוצח סדרתי. אני יודע שאף אחד לא אשם - ביטוח ישיר הציעו, שרעבי הסכים, הכל בסדר, אבל בשורה התחתונה מישהו החליט לשחוט כמה מהשירים הכי יפים שאני מכיר בזה אחר זה בשיתוף פעולה מכאיב עם היוצרים שלהם, ועוד הכריח אותי לצפות שידר את זה בטלוויזיה.

עם הזמן התחלתי להאמין שהם כבר לא יכולים להגיע אלי. רוצים את יוני בלוך? קחו. אבנר גדסי שר "נפרדנו כך" למיצובישי? איך לא. הקמפיין הזה חייב להיגמר מתישהו, בואו רק נגמור עם זה כי באמת שכבר לא אכפת לי מכלום.
אבל אז הם לקחו את רפי פרסקי.

למה דה פאק הייתם צריכים את פרסקי? לא נהניתי לראות את הפרסומות של מתי כספי אבל לפחות ידעתי שיש מספיק אנשים שיודעים על מי מדובר (זה ההוא מ"ברית עולם" ששונא מוזיקה מזרחית לא?) ואולי יקנו את מה שאתם מוכרים. כלומר, הפרסומת עושה עוד משהו חוץ מלהיות מבחילה. אבל פרסקי? אין לרפי פרסקי מאזינים אקראיים - או שמכירים ומחוברים ליצירה שלו ברמה העמוקה ביותר או שלא. מי שמכיר אותו ורואה מה קרה לשיר הזה רק רוצה לראות את המשרדים שלכם הולכים בדרכה של איקאה, ולכל השאר אין מושג מי זה הפרסקי הזה בכל מקרה ולמה הוא סופר עד עשר ככה שאתם סתם מחרפנים אותי בלי שום סיבה טובה.

אז כמו שאמרתי, כנראה שמישהו בביטוח ישיר שונא אותי.
אני לא יודע מה עשיתי לכם "ביטוח ישיר" אבל אני מתנצל, באמת, מכל הלב.
רק בבקשה - די.

10 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פוסט מפוספס בעיני. מכריחים אותך לצפות בפרסומות? ממש לא. לי יש בבית שלט ואני יודעת להעביר ערוץ כשיש משהו שלא מוצא חן בעיני ואתה? אף אחד לא מכריח אותך לצפות בכלום - אבל אם תצביע בשלט אז בפעם הבאה תאגיד גדול יחשוב פעמיים כי הוא יבין כבר שאתה לא מעוניין לצפות בפרסומות שמסרסות שירים שאתה אוהב.
ממה יתפרנסו אז מתי, רפי ובועז - זה כבר סיפור אחר...

אמרי מרמור אמר/ה...

אף אחד לא רוצה לצפות בפרסומות לשום דבר, אנחנו נחשפים אליהן בכל מקרה כי יש לנו גם ערוצים מסחריים בממיר.

אני גם לא ממש שופט לא את האמן ולא את החברה - כולם מרוויחים ולאף אחד לא צריך להיות אכפת אם זה מציק לי. אבל כשהתוצאה היא פרסומת שלא רק מבאסת את מי שאוהב את האמן הזה אלא גם לא אפקטיבית לחלוטין (כי האמן לא מוכר לקהל הרחב), זה מציק אפילו יותר.
אני שמח שפרסקי מרוויח ומאחל לו רק טוב, והייתי שמח שכמה שיותר אנשים יכירו את היצירה שלו, אבל לא ככה.

שמחה אמר/ה...

תודה רבה תודה רבה , ובאמת תודה רבה
מסכים לגמרי
מה השלב הבא ? ערן צור ? תום יורק ? או אולי אלוהים מככב בג'ינגל של ש"ס ? הוא לא פופולרי כל כך בימינו ולא יזיקו לו כמה ג'ובות מהצד

אנונימי אמר/ה...

ככה זה גם הגדולים ביותר נפלו בזה:
http://www.youtube.com/watch?v=7mSE-Iy_tFY

חוץ מטום וייטס שמתנגד עקרונית ובצורה מוחלטת לשימוש בו, בקולו ובשיריו לפרסומות.

נמרוד אמר/ה...

דווקא השיר הספציפי הזה מאוד מזוהה עם פרסקי והיה להיט של ממש. תשאל אנשים בני שלושים פלוס על רפי פרסקי ומיד הם ימלמלו "כמה פעמים ספרת עד 10". כיוון שאת המספר הזה - 10 - רצו להדגיש, יש בפרסומת רציונל מסוים (גם אם אני לא בטוח שהיא ממש אפקטיבית).

אמרי מרמור אמר/ה...

שיחת סלון שהייתי עד לה אתמול בלילה -
א' - "מה יש לו?"
ב' - "אמרה לו לספור עד עשר וגנבה לו את האוטו.."
א' - "אה."

ואז אני אומר לעצמי - לאף אחד לא אכפת. אני מתבאס רצח וגם ככה לאף אחד לא אכפת. חי-יב... לנתב... זעם...
והופ, נהיה פוסט.
הפואנטה היא שלדעתי התשובה הנפוצה הרבה יותר לשאלה על רפי פרסקי היא (לצערי הרב) - "מי?"

נמרוד אמר/ה...

אמרי - בלי קשר לפרסומת הזאת, מרבית הפרסומות עוברות לאנשים מעל הראש. אנשים נוטים לכבות 90% מהמוח בזמן פרסומות, אבל הקופירייטרים עדיין רוצים לתת דרור ליצירתיות שלהם ומשכנעים את הלקוחות לקחת קמפיינים אובר-מתוחכמים ואנדר-יעילים. אם אותם אנשים שציטטת היו קוראים ראיון במוסף תרבות עם רפי פרסקי כשכל האונות שלהם מתפקדות, הם מיד היו עושים את הקישור.

צריך לראות את הפרסומות האמריקאיות בסופרבול כדי להיווכח איך עושים פרסומת חכמה, משעשעת, לא מבזה אבל גם פשוטה ולא מתחכמת ושיודעת לגנוב תשומת לב במקום לצפות מהצופה שיגיע איתו מהבית (למען ההגינות, צריך להודות שגם בארץ מצליחים ליצר קמפיינים כאלו מדי פעם).

אנונימי אמר/ה...

אמרי, בוא נגיד ככה: אם לפני שבועיים היית שואל צעירים ילידי שמונים ומעלה מי זה רפי פרסקי, אחוז אחד אולי היה יודע... הפרסומת נתנה לו חשיפה ציבורית, לא מעט כסף והוציאה אותו קצת מהנפטלין הסמיך שדבק בו. מה רע בזה?
אתה כתבת עליו מתי שהו?
אה, עכשיו.
מעניין למה...

אמרי מרמור אמר/ה...

אכן, כוכב נולד. מחזיק אצבעות לפרסומת ליופלה עם אילן וירצברג.
וגם נכון, אני מודה, בחמישה חודשים בהם הבלוג קיים ובהם לא יצא שום דבר חדש של רפי פרסקי לא הזכרתי אותו במילה. מצד שני לא הזכרתי גם את אייל גולן, יהורם גאון, ברק אובמה או רובי פורת שובל אז אני לא בטוח מה הטיעון כאן.

רותם אמר/ה...

אתה צודק. פרסקי שלנו חייב להתפרנס ולכן אין מה לטעון כלפיו כי ידוע שהוא סבל מקשיים כלכליים, הבן אדם גרוש ויש לו מזונות לשלם ולכן לדעתי האשמה היא עלינו כחברה צורכת תרבות ולא עליו. כואב, אמנם יש צרות יותר גדולות למדינה, אמנם כולנו חיים פעם אחת ואף אחד לא ינטור לרפי על כך, אבל מתבצע כאן מעין "הרג" שיטתי כפי שתיארת. ושכחת או בחרת שלא לציין גם את מני בגר עם שירו הנפלא "זה היה ביתי" שמני לצערנו עובד היום כנהג הסעות. ולכן גם עליו אין לי גרם של תלונה. התלונה היחידה צריכה להיות על הציבור שלא יודע לצרוך תרבות איכותית ומעדיף לצרוך זבל. וכל הפוסטמודרניסטים פוליטיקליקורקטים יגידו שאיכות זה עניין של טעם ומי אני שאקבע מהי איכות, אבל מה לעשות 'האח הגדול' או ג'סטין טימברביבר זה לא איכות בעיני ואין בהם שום תוכן. דיברתי הרבה מתוך תחושת הפספוס של לראות את פרסקי עושה פרסומת (זו כבר פעם שניה שהוא משתתף בפרסומות) במקום שאנשים יכירו את יצירתו הנפלאה. הלוואי שאולי זה יתרום פרסום לשיריו כי אנשים יתלהבו מהפזמון של "כמה פעמים".

הוסף רשומת תגובה