Pages

יום שני, 21 בפברואר 2011

חובת הורדה : Misfits


איך אני נותן לסדרות האלה לעבוד עלי כל פעם מחדש?
כשתיקים באפלה סיימה את דרכה כסלט חסר פשר של תיאוריות קונספירציה ושאלות לא פתורות עברתי הלאה, כשגיבורים קרסה אחרי עונה אחת תחת כובד ההבטחות למיתולוגיה שלמה המתוכננת בקפידה כבר התחלתי לאבד את האמון, וכשאבודים השתמשה בעונה האחרונה שלה כדי לחרב את כל מה שבנתה ובמקום לתת תשובות לזרוק משהו על מעיינות קסומים ומקדשים מקלקר נשבעתי לא להאמין יותר לאף כותב שמבטיח שלכל השאלות יש פיתרון. כולם מאלתרים, ולאף אחד אין מושג. הבעיה היא שאין חווית צפייה ממכרת יותר מהסדרות האלה שדואגות כל הזמן שתדע כמה אתה עוד לא יודע כלום. אז הנה זה קרה לי שוב - אני מכור ל-Misfits.

Mifits היא דרמת מד"ב/קומדיה שחורה/משהו אחר בריטית על חבורת עבריינים צעירים שבמהלך עבודות שירות נקלעים לאיזה סערת ברקים ומקבלים כוחות על טבעיים שמשקפים באיזו דרך את האישיות שלהם. הבחור שאף אחד לא שם לב אליו יכול להפוך לבלתי נראה, האתלט לשעבר שעשה את טעות חייו ונתפס עם סמים יכול להחזיר לאחור את הזמן ועוד כמה הפתעות בסגנון. כמו תמיד בסדרות האלה, כשמתמצתים את העלילה זה נשמע כמו חתיכת קשקוש.

ה"הסבר" לא באמת משנה, העיקר הוא שאיכשהו יש עכשיו לכולם כוחות ובואו נשחק עם זה. הכותבים של Misfits עושים בשכל ולא נותנים לאף דמות להפוך פתאום לאיזה גיבור על מוסרי (בואו נזכור שמדובר בעבריינים צעירים) - כולם עדיין דואגים בעיקר לעצמם, עושים החלטות מטופשות וחושבים בעיקר על סקס. נוער.
התוצאה היא מין ערבוב של באפי, גיבורים וסקינס. יש לי הרגשה שאם הרעיון הזה היה מיושם ברשת אמריקאית התוצאה הייתה לא מעניינת במיוחד. בעצם אני יודע שהתוצאה לא הייתה מעניינת במיוחד - קוראים לה סמולוויל. Misfits היא סמולוויל עם חוש הומור אפל ודמויות אמינות. גם כאן בכל פרק מתמודדים עם מישהו אחר בעיר עם כוחות משלו אבל אף פעם לא ממש ברור מי כאן הטובים והכל רווי בהמון קללות, סמים, אלימות ועירום. זה מרענן.

האופנה הטלוויזיונית בשנים האחרונות של טיפוסים איומים בתור דמויות ראשיות מתבטאת כאן בדמות ראשית מופלאה - ניית'ן יאנג. ניית'ן הוא נער דקיק וגבוה שאפילו לא זוכה לאיזה כוח מיוחד ברוב העונה הראשונה, אבל דואג להשתמש במקום זה בכוח שנולד איתו - פה ענק. כמו איזו גרסה צעירה לג'וני רוטן, ניית'ן אומר בכל רגע נתון את הדבר הנורא ביותר שהוא יכול לחשוב עליו, גם אם הוא מדבר עם מישהו שיכול למעוך אותו עם יד אחת. לראות את האידיוט השנון הזה מתקשר (ובעיקר מציק) לעולם זה מספיק כיף בשביל ששאר העלילה תהיה רק בונוס.

כמו שאמרתי בהתחלה, זאת אחת מהסדרות האלה שמפתחות מיתולוגיה גדולה יותר לאורך העונה ומצרפת לכל פרט שנחשף שלוש שאלות חדשות. כרגע זה כיף גדול (שודרו בינתיים שתי עונות והשלישית בדרך), אבל אני בכל זאת מסתייג כי הדברים האלה תמיד הופכים לקשקוש במוקדם או במאוחר. בינתיים Misfits עוד לא עברה את הקו הזה והיא פשוט סדרה מהנה בטירוף, ולא רק אני חושב ככה - היא גם לקחה בשנה שעברה את פרס הסדרה הטובה ביותר בטקס ה-Bafta (אמי בריטי שכזה).

אז רוצו כבר לראות את Misfits כדי שיהיה לי עם מי לדבר על כמה שהיא מעולה. אפילו לא חייבים להוריד אותה. כל הפרקים נמצאים ביוטיוב HD.
הנה הפרק הראשון -


7 תגובות:

אסתי אמר/ה...

סדרה מצחיקה בטירוף. בפרק שנייתן מגלה שחבר של אמא שלו הוא זאב אדם בלילות פשוט השתנתי מצחוק. במיוחד כשהוא הספיק בכל המהומה לצלם כהוכחה רק את החריץ של התחת החשוף של החבר. אחלה סדרה.

אמרי מרמור אמר/ה...

"Cock...Anus... Bit of ball sack..."
ענק.

אנונימי אמר/ה...

היי אמרי, תודה על ההמלצה
האם רק אצלי הפרק השביעי של העונה הראשונה נעלם?
כל היודע על מקום הימצאו אנא צרו קשר...מבאס :-(

אמרי מרמור אמר/ה...

אני שמח לבשר לך שלעונה הראשונה יש רק שישה פרקים...
קדימה לעונה השנייה והמשוגעת!

דייב דנ אמר/ה...

התחלתי לראות ברשת, משעשע.

גיאחה אמר/ה...

בהחלט הסדרה שהכי אהבתי בשנתיים האחרונות. אולי רק זה וקומיוניטי.

סופר אדיר. וכן, נייתן מחזיק את הסדרה על כתפיו הצנומות - או יותר נכון, מי שכותב אותו עושה זאת.

Unknown אמר/ה...

אני בהחלט מאוהבת!
אמממ... מישהו הצליח לפענח מתי תתחיל העונה השלישית?

הוסף רשומת תגובה