Pages

יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

טקס פרסי הטלוויזיה של חסר תרבות


קריין - "ערב טוב לכולם וברוכים הבאים לטקס פרסי הטלוויזיה הגדול של חסר תרבות!
קבלו את המנחה שלכם, ההוא המצחיק!"



ההוא המצחיק - "שלום שלום, בדיחה על התעשייה, בדיחה על הסדרה שכולם מדברים עליה, בדיחה על כוכבת שמכורה לסמים.
אני רואה שנמצא איתנו גם הכוכב הענק" [קלוז אפ על הכוכב הענק עם חיוך קפוא] "בדיחה על הסרט הקודם שנכשל!" (בלי בדיחה על הנישואים שהתפרקו).
כוכב ענק צוחק ומוחא כפיים.
ההוא המצחיק - "ועכשיו להגשת הפרס לקומדיה הישראלית הטובה של השנה קבלו את הכוסית מסדרת הנוער והבד בוי מסדרת נוער השנייה!"
בד בוי - "אני כמו הבחור הטוב, רק עם זיפים."
כוסית - "אני כוסית."
בד בוי - "והמועמדים לפרס הקומדיה הישראלית הטובה של השנה הם:"
חסמב"ה
אבודים באפריקה
המשרד
עבודה ערבית
רמזור

והזוכה היא:
אבודים באפריקה

דבר השופטים:
- חסמב"ה שנונה וחביבה, אבל עדיין סדרת נוער. כמו השמינייה אבל עם רפרנסים לסרטים של טרנטינו.
- המשרד ביצעה גיור לא רע למקור והיו לה כמה הברקות ליהוק (כולנו שמחנו לגלות שמלי לוי שחקנית) ולא מעט ייחוד ישראלי, אבל בכל זאת משהו שם לא ממש יושב טבעי. חשבתי שעם הזמן היא תצחיק אותי יותר בקלות, אבל גם אחרי עונה שלמה זאת עדיין סדרה שאני נהנה ממנה רק כשאני משתדל.
- זה לא פייר לתלות בעבודה ערבית תקוות שתהפוך מסיטקום מוצלח וסטנדרטי לסאטירה פורצת דרך שתאמר לנו המון על "המצב" כשהיא אף פעם לא כיוונה להיות כזאת, אבל כשאת הסדרה היחידה בטלוויזיה שעוסקת במשפחה ערבית מצפים ממך ליותר.
- רמזור זכתה באמי בינלאומי וגירסה אמריקאית. בואו לא נהיה גרידים.

ולכן המנצחת היא הקומדיה המקורית של השנה - אבודים באפריקה. רעיון מצוין, כתיבה זורמת, דמויות כיפיות ואחת רותם סלע שבשמיים ובארץ.

המצחיק ההוא - "כל הכבוד! בואו נמשיך עם בדיחה על הכוסית והטרנד שהסדרה שלה היא חלק ממנו. ועכשיו להגשת הפרס לדרמה הישראלית הטובה של השנה קבלו שני שחקנים שחשבתם שתהיה ביניהם כימיה, אבל אין!"

שחקן א' - "ערב טוב ב', מה שלומך?"
שחקן ב' - "אהה... בסדר. שמעתי שאתה מועמד לפרס השחקן. פאוזה. כן הייתה לי שנה טו- אה זאת השורה שלך."
שחקן א' - "הא הא. אתם יודעים איך זה שידור חי. הא הא. טוב בואו נגמור עם זה הנה המועמדים:"

בלו נטלי
נבלות
חטופים
עד החתונה
חיים אחרים

והזוכה היא : 
נבלות

דבר השופטים: 
האמת שלא הייתה שנה משהו לדרמות ישראליות. אפילו שעל פני השטח נראה כאילו חלה רגיעה בז'אנר "נישואים זה פיכס" ושהמועמדים השנה מגיעים מקשת רחבה של עלילות, מבט מעמיק יותר מגלה שבגדול לא הרבה השתנה.
בלו נטלי - טשטוש גבולות מוסריים, הברחת זונות, צביקה הדר שחזר לשחק (אבל טיפה פחות טוב משזכרתי), ונישואים זה פיכס.
חטופים - הפיכת אחד הנושאים הכאובים ביותר במדינה לדרמת נוסחה אמריקאית קצת מתוקתקת מדי, ונישואים זה פיכס.
עד החתונה - שירו איתי ניצנים: נישואים-זה-...... כל הכבוד. אבל האמת שאם כבר סדרת זוגות לא מאושרים, עד החתונה עושה את זה הכי טוב גם בעונה השנייה. חבל שאף אחד לא ראה.
חיים אחרים - סדרה לא משהו שהפסקתי לראות אחרי שני פרקים, אבל הייתי חייב לרפד את הרשימה והיא יותר נסבלת מסוזנה הבוכייה.
אז כן, הזוכה היא נבלות. היא הביאה למסך זווית מעניינת ולא עידנה את חומר המקור הארסי של קניוק. ויש מעט דברים מענגים יותר מלשמוע את יורם גאון אומר כוסאמק. מזל טוב.

ההוא המצחיק - "אוקי ברכות לזוכים! ועכשיו לפרס סדרת המדע בדיוני הטובה ביותר קבלו את הסבתא שמדברת מלוכלך ו... חבובה שמדברת מלוכלך!"
סבתא - "אוי.. קיוויתי להגיש עם הבד בוי, מה שהייתי עושה לו!"
[הקהל נשפך]
חבובה - "כן ואז הייתי יכול להגיש עם הכוסית ולהראות לה כמה אני פרוותי!"
[הקהל בוכה מצחוק]
סבתא - "והמועמדים לפרס המזדיין הזה הם:"

Caprica
Lost
The Walking Dead
Doctor Who
True Blood

והזוכה היא : 
Doctor Who

דבר השופטים: 
אז בקשר לעונה האחרונה של Lost - הם צוחקים נכון?
זה לא באמת נגמר במקדשים מקלקר, בריכה עם אור מהחור של הביוב, ריב מטופש בין שני אחים קטנוניים על מהו רצון חופשי ואיזה קשקוש על איך שכולם כבר מתים נכון? טוב נו לפחות ג'ק מת.
גם The Walking Dead בלטה מאוד וזכתה לרייטינג מדהים בשביל סדרת כבלים, אבל יותר בזכות הפוטנציאל האדיר שלה ופחות בזכות המימוש הסביר. היה די מוצלח, והיו כמה רגעים חזקים אבל הסדרה יכלה להיות כל כך הרבה יותר. אולי בגלל זה כל צוות הכותבים פוטר אחרי שנגמרה העונה. נראה מה יהיה בשנה הבאה.
הבעיה של קפריקה (שכבר הספיקה להתבטל) הייתה הפוכה - היא הייתה עשויה מצויין, אבל בשורה התחתונה לאף אחד אין צורך או עניין בprequel לבאטלסטאר גלקטיקה. אתה כבר יודע שהחלק המעניין באמת מגיע רק בסדרת האם.
אה, ודם אמיתי היא פורנו רך על ערפדים אנשי זאב ופיות שנמכרת בתור איזה סדרת איכות לאנשים בוגרים עם חותמת של HBO ותו תקן של אלן בול. היא טראש נחמד, אבל בואו לא ניסחף.

מה שמשאיר אותנו עם המנצח - הדוקטור! או יותר נכון, סטיבן מופט!
מופט השתלט השנה על הסדרה ככותב ראשי אחרי שכתב כמה מהפרקים הכי טובים של הסדרה אי פעם (ועוד המון סדרות מצוינות אחרות, חפשו אותן) והציל אותה רגע לפני שאיבדה את עצמה סופית. מט סמית' נכנס לנעליים הענקיות של דיוויד טננט בתור הדוקטור החדש בקלות מרשימה ועשה עבודה מצויינת מהפרק הראשון, גם קרן גילן משחקת נפלא אפילו שגם אם היא סתם הייתה עומדת ברקע ונראית כמו קרן גילן זה היה יופי ומופט בנה להם את העונה הטובה ביותר בגלגול הזה של הסדרה. מבריק.

ההוא המצחיק - "ועכשיו שגמרנו עם הסדרות של החנונים, קבלו שני אנשים נורא מצחיקים להענקת פרס הקומדיה המצטיינת!"

מצחיק א' - "אמירה לא במקום."
מצחיק ב' - "די א', לא יפה. בוא נתנהג בהתאם ונגיש את הפרס."
מצחיק א' - "ירידה על הסדרה של ב'."
מצחיק ב' - "ירידה על הקריירה של א'."
מצחיק א' - "קטעים איתנו, והמועמדים הם:"

The League
30 Rock
Eastbound and Down
Louie
Community


והזוכה היא:
Community

דבר השופטים:
הייתה שנה מצוינת בכל מה שקשור לקומדיה אמריקאית. טינה פיי בכושר שיא בעונה האחרונה של רוק 30, The League מטופשת וקורעת במידה שווה, Eastbound and Down התעלמה לגמרי מכל חוקי הז'אנר ופשוט העבירה עונה שלמה במסע הזוי במקסיקו ולואי סי קיי יצר סדרה פורצת דרך וקשה לעיכול שבכל זאת זכתה לחידוש לעונה שנייה.
הייתי גם בוחר ב Louie לקומדיה הטובה של השנה אבל בשורה התחתונה אם מודדים בצחוקים לדקה, שום דבר לא משתווה לעונה השנייה של קומיוניטי (שעדיין בעיצומה). הטרמפולינה, המרדף במבוך השמיכות, פרק הזומבים, אפולו 13 וכמובן ספיישל הכריסמס שומט הלסת באנימציית סטופ-מושן מהשבוע שעבר - כרגע אף אחד לא נוגע בקומיוניטי, לא בצחוקים ולא ביצירתיות.

ההוא המצחיק - "ועכשיו להענקת הפרס לסדרת הדרמה קבלו שני שחקנים מכובדים ולכן משעממים!"

משעממים - "דברי נימוסין לא מעניינים. המועמדים הם:"

Boardwalk Empire
Dexter
Breaking Bad
Mad Men
Terriers

והזוכה היא:
Breaking Bad (obviously)

דבר השופטים:
ברוכים הבאים לתור הזהב החדש של הטלוויזיה. כמה סדרות מצוינות! בשבילי כולכם זוכים, אבל בכל זאת -
Boardwalk Empire הייתה מהנה נורא עם יופי של דמויות, סטים מדהימים והמון עירום לא הכרחי אבל היא עדיין קצת תחת הצל של סדרת הגנגסטרים ההאחרונה שהייתה בטלוויזיה. בכל מקרה סטיב בושמי עדיין מלך בזכות זה.
גם לדקסטר הייתה עונה מצוינת אבל קצת פחות חזקה מהקודמת. ההתמודדות עם האבל והזוגיות שהתפתחה עם לומן היו עשויות מצוין (הזיווג המושלם - רוצח וקורבן) ודקסטר המשיך להתפתח ממפלצת לבנאדם אבל זה גם הופך אותו לקצת פחות מעניין. אה, ולאף אחד לא איכפת מהצרות בנישואים של בטיסטה ולגרטה אז די עם זה.
Mad Men המשיכה להיות אחד מהדברים הכי טובים על המסך, אבל כמו במקרה רמזור בואו נשאיר איזה פרס גם למישהו אחר.
ל Terriers הייתה יופי של עונה ראשונה וכל המבקרים התעלפו, אבל בכל זאת אף אחד לא צפה והיא לא חודשה לעונה שנייה. יהי זיכרה ברוך.

ולכן הזוכה שלנו היא הסדרה הטובה בטלוויזיה - שובר שורות!
העונה השלישית עוד לא עלתה ב yes (נראה לי, אני כרגע בגלות לא מרצון בהוט) אז אני לא אתן ספוילרים ורק אומר שזאת הייתה העונה המותחת והטובה ביותר של הסדרה. שום דבר לא קבוע ב Breaking Bad, הכל יכול להתפורר בכל רגע (כמו שהוכיחו היוצרים לא פעם) והעובדה הזאת מחדירה לתוכנית דרמה ומתח ברמה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר על המסך כרגע.

ההוא המצחיק - "אני יודע שזה קצת התארך וכולכם כבר שיכורים, אז תשמחו לדעת שהגיע הזמן לפרס האחרון!"
[המנקה מפסיק להרים כיסאות ומוחא כפיים]
ההוא המצחיק - "אז קבלו את נציג חבר השופטים היבשושי... " [מסתכל בדפים] "עומרי!" (אמרי) "סליחה, אורי!"

כן תודה, אז אני כאן להעניק את הפרס האחרון, פרס מתת האל לטלוויזיה.
והמועמדים הם:

והזוכה היא:
הבורר

תודה על הכל, הבורר. אוהבים אותך.

המנקה - "טוב גמרתם פה? אני רוצה לשאוב. יאללה עופו, לילה טוב ונתראה בשנה באה."

8 תגובות:

אור אמר/ה...

ואף מילה על עספור?

בקשר לתכניות מחו"ל - אני לא מעודכן. אבל איפה האוס קיבינימט?

בקשר לבורר - דווקא עונה חלשה יחסית. העונה הראשונה הייתה הכי טובה עד עכשיו, למרות שאני שמח שסוף סוף מתחילים לתת פוקוס לדמות הכי מעניינת בסדרה - אבי.

גיאחה אמר/ה...

כיף חיים גדול מאוד!

אמרי מרמור אמר/ה...

אם הייתה לי קטגוריה של דרמה יומית עספור הייתה מועמדת לבד ואז זוכה, אבל כבר היה מאוחר וחבר השופטים רצה ללכת לישון.
האוס היא יופי של סדרה. אהבתי בעיקר את הפרק שבו מגיע איש עם מחלה משונה, מנסים להציל אותו בחמש דרכים שונות שרק מקרבות אותו עוד אל המוות בזמן שהאוס מגעיל לכולם, ואז שנייה לפני שהוא מת האוס רואה דביבון מת בצד הכביש, מוצא את הפתרון ומציל את החולה תוך התעלמות מלאה מהפרוטוקול הרפואי.

זרזיף אמר/ה...

דקסטר לא נחלשה כהוזה. עדיין מרתקת את קצות העצבים. דווקא למצוא אנושיות בתוך רוצח זה אחד הדברים הכי מעניינים שאפשר לראות על מסך טלוויזיה.

דוקטור הו - המלך הבלתי מעורער של המדע בדיוני.

קאז אמר/ה...

אחלה לאללה. לא מסכים לגבי ברקינג בד. בתור חובב גדול מאוד של שתי העונות הראשונות . העונה השלישית היתה אכזבה גדולה. סיום העונה , עם הקליפ האנגר , לא סגר שום מעגל כמו שסיום עונה צריך לעשות . אבל במיוחד עצבנו אותי הנאומים והמונוגלים שפתאום כל הדמויות נושאות, לא היו דברים כאלה בעונות הקודמות. זה היה לא קשור ובעיקר משעמם.יש לי הרגשה שההשתנו הכותבים או משהו.

עדן אמר/ה...

העונה הזו של דוקטור הו היא הכי טובה בגלגול הנוכחי ?!! סליחה ?! היה בה פרק אחד בלבד שהיה טוב באמת (חלק א' עם המלאכים הבוכים) וכל השאר נעו בין הדי טוב לחביב. אחרי ארבע עונות נפלאות בלי אף נפילה כמעט העונה הזו היא בהחלט סוג של אכזבה.

שרול אמר/ה...

ראית את כולן?
ומה עם לחיות?..

Tzlil Tamuz אמר/ה...

תמיד מצחיק אותי שכותבים אחר כך "מה עם..." - יאללה, כתבת פה אחלה טקסט, תזרמו עם זה. אי אפשר לכלול כל שטות שיוצאת בטלוויזיה בין אם זה סדרות מחו"ל או סדרות ישראליות לצפייה ישירה או כל דבר אחר. בכל מקרה, צחקתי נורא!

הוסף רשומת תגובה