Pages

יום ראשון, 2 בינואר 2011

רעידת אדמה

דברי הימים של הטלוויזיה הישראלית מתחלקים לתקופה שלפני השבוע האחרון ולתור הזהב שמתחיל ממש עכשיו.


1. המהפכה הראשונה היא בצוות התכנית של כוכב נולד. זוכרים איך בעונות האחרונות היה לתכנית צוות שופטים בלתי נסבל וענקי שלא מסוגל לתת מילה אחת של ביקורת כנה על הביצוע הבינוני שהרגע ראו מחשש להרגיז את עדר הכבשים שמנופף ידיים ברחבה? ואיך שכל מבצע שריסן קצת את הזיופים וצלח שני סלסולים הפך לזמר נשמה של פעם בדור? ואיך שכל נער שפרט פעמיים על הגיטרה לפני שהטביעה אותו להקת נגני אולפן מקצועיים היה אליל רוק בועט ששר בסגנון אינטילגנטי (אשכנזי שלא מזייף תמיד שר 'אינטיליגנטי') עם השפעה בריטית של רדיוהד (היה קצת דיסטורשן בגיטרה השנייה)?
אז עכשיו מירי מסיקה תעשה את כל זה במקום דנה אינטרנשיונל, גל אוחובסקי ופבלו רוזנברג.
גבירותי ורבותי, מהפך.



2. ואם זה לא מספיק, ביום שבת עלה  לאוויר ערוץ חדש, הוט קומדי סנטרל שהחליף את ביפ בתור ערוץ הצחוק של הוט.
חברים, אני לא יודע איך להסביר אפילו את השינוי. אני משפשף את העיניים ולא מאמין שהוט הצליחו להעמיד כזאת אלטרנטיבה לביפ בזמן כל כך קצר.
במקום שבו היו בעבר שידורים חוזרים בלי סוף של סאות' פארק, רינו 911, מופע שנות ה-70, סטנד אפ ספיישלים מקומדי סנטרל וכמה הפקות מקור לא מצחיקות של ביפ, אפשר למצוא עכשיו שידורים חוזרים בלי סוף של סאות' פארק, רינו 911, מופע שנות ה-70, סטנד אפ ספיישלים מקומדי סנטרל וכמה הפקות מקור לא מצחיקות של רשת. אבל לפחות משדרים גם את קונאן, הדיילי שואו (ששודר בזמנו גם בביפ) וה Colbert Report. חבל שהדיילי שואו וקולבר משודרים במהדורה שבועית במקום התכנית היומית אבל זה יותר טוב מכלום.

אבדה לקומדיה הישראלית.
ובקשר לכל הצעקה שקמה על הסגירה של ביפ, אני חייב לשאול - אולי די?
מה איבדנו? אני מקווה שכולם מבינים שבמבחן התוצאה לא איבדנו שום דבר.
מה הקומדיה הכי טובה שיצאה מביפ? לא עולה לי כלום חוץ ממ.ק. 22 (זה עלה פעם ראשונה בביפ? יכול להיות שלא) וחלק מהפרקים של "הרצועה". זה הכל וגם זה היה לפני כמה שנים.
בשנים האחרונות קיבלנו את לילה בכיף, בובי ואני, האזרח קופטש, האחות הקטנה, יאללה נקסט ומשתגידי. זאת הייתה טלוויזיה גרועה.
הסיבות יכולות להיות קשורות בתקציב, ניהול, כישרון, מי יודע. לא באמת משנה לי בתור צופה.

ובגלל שאי אפשר היה באמת להגן על ביפ עם תוצאות, הגנו עליו עם פוטנציאל.
הטיעון היה איזה קשקוש על איך שמדובר בחממה שגידלה את מיטב הקומיקאים של ישראל, כמו אלי פיניש, קיציס ופרידמן, יובל שגב, שחר חסון, אבי אטינגר ואבי נוסבאום, ובאותה חממה יגדל גם דור הקומיקאים הבא.
אני אתן לכן את חסון, אטינגר ודודו ארז בתור שלושה אנשים שבאמת מצאו את השפה שלהם בביפ.
כל השאר זה נסיונות זולים לנפח את הרזומה.
ביפ לא גידלה את קיציס ופרידמן, אלי פיניש או גיל קופטש - זה רק היה הערוץ שבו הם עשו את התכניות הגרועות בקריירה שלהם אחרי שכבר היו מוכרים ומצליחים. אבי נוסבאום היה בפאנל של מהדורה מוגבלת בביפ לאיזה רבע עונה והשתתף שם כמתמודד בריאליטי - הוא "גדל" בצוות הכותבים של ארץ נהדרת.
ויובל שגב עשה בחממת ביפ כמה ניסויים לא מוצלחים כמו "התכנית של רנו פסקאל" ו"חיות פשע" עד שהבשיל והפך ל"זה שהיה באמא'לה".

אז לא ממש איכפת לי מאיפה יבוא "הדור הבא של הקומיקאים". הוא יבוא. החממה הזאת נסגרה כי התוצרת שלה הייתה בינונית, ומי ששילם על ערוץ הצחוק רוצה (לא תאמינו) לצחוק.
עכשיו תעזבו אותי בשקט ותנו לראות קונאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה