Pages

יום שלישי, 4 בינואר 2011

גרף ביקורות 2010

גם אני מיציתי את הדיון על הרלוונטיות/משמעות של פיצ'פורק, ולא הייתה לי שום כוונה להכניס עוד פוסט עליהם אבל זה מדליק מאוד.
הנה גרף של כל הביקורות של פיצ'פורק השנה והוא מעניין גם בתור נקודת מבט על האג'נדה הקיימת/לא קיימת של האתר שעליה כבר חפרתי (הציון שחזר על עצמו יותר מכולם הוא 7.5 לא מתחייב, ורק שישה אלבומים ראויים לציון 9 ומעלה כי האתר הזה כבר לא יכול להרשות לעצמו להתלהב עד הסוף מכלום) וגם סתם בתור דרך לגלות אלבומים שאולי פספסתם השנה.

אני לדוגמה לא הכרתי קודם את Meursault ומסתבר שהם ממש טובים -

אה, ומסתבר שגם קניה ווסט הוציא השנה איזה אלבום. הוא חייב להתחיל להשקיע קצת יותר בבניית הייפ.

3 תגובות:

ניימן אמר/ה...

אבל... אבל... אבל... אהמ - פיצ'פורק לא המציאו פה כלום. עקומת הציונים בכל אתר בעולם היא תמיד עקומת פעמון. בעיקר של אתר כמו פיצ'פורק - שהמטרה שלו היא לא לספר לקהל על מוזיקה טובה (בשביל זה יש בלוגים. כמו זה שאני מגיב בו בשניות אלו!) - אלא לספר לקהל מה הדברים שיצאו השנה והוא חייב, אבל פשוט חייב, לשמוע כדי להישאר רלוונטי בשיח הציבורי. וכמה אלבומים כאלו כבר יכולים להיות? כי לי שש נשמע מספר די הגיוני.

אמרי מרמור אמר/ה...

מצד אחד.. נכון.
מצד שני פיצ'פורק הוא לא מטהקריטיק והוא כן מציג את עצמו כאתר עם אג'נדה. לא כל אלבום שיצא זוכה לאזכור כלשהו, וחלק גדול מהאלבומים שמקבלים ביקורת הם לא אלבומים שהוא חייב לשמוע, אלא אלבומים שבאתר עצמו בוחרים להכניס לשיח הציבורי מלכתחילה.
הקהל של האתר הזה נעזר בו לגלות מוזיקה חדשה (אני לא הכרתי קודם את רוב האמנים בגרף הזה), לא רק לבדוק מה הציון של אלבום שהם כבר מכירים.

ועדיין כדי לא ליפול למלכודת ההשוואה לאלבומים שזכו לציונים גבוהים בעבר, רק שישה אלבומים הם אלבומים של 9 (או, 4.5 כוכבים לשם העניין). בעיני זה מספר נמוך מאוד - יש כאן אתר שמצד אחד מנסה להעלות כמויות גדולות של מוזיקה לא מוכרת לפני השטח (בדיוק כמו בלוג, רק גדול יותר) אבל עדיין כמעט ולא מסוגל להמליץ עליה באופן ברור.

נמרוד אמר/ה...

הבעיה, שעליה לדעתי כבר דיברתי פה, היא שלפיצ'פורק אין בעיה לשלוף את העשריות כשמדובר ברה-אישיוז. לא רק של הביטלס או הרולינג סטונס, שאותם אולי קשה להשוות לאמנים של היום, אלא גם סוניק יות', פייבמנט או אפילו וויזר. זה מציג את כל המוזיקה הנהדרת שעושים היום כנופלת בהרבה מזו שעשו רק לפני עשור למשל. אפשר להגיד שאפשר לתת 10 רק עם פרספקטיבה של מרחק - אבל זה מציג את האתר המוביל למוזיקה אלטרנטיבית כסוג של זקן נרגן.

הוסף רשומת תגובה